Live it. Dream it. Do it.

RollerDerby. Det är ju iallafall något jag inte ens visste fanns. Men det är precis RollerDerby som Leyro tränar. Hennes lag har blivit ganska känt här i Ensenada trakterna på sistonde. Igår var en reporter och en fotograf från en hemsida där för att skriva ett repotage, dagen innan hade dom en tv interjuv och förra veckan var dom i den lokla tidningen:) Go Leyro! Jag kan verkligen inte förklara sporten för den som inte vet vad det är, det enda jag kan säga är typ att dom åker runt på rollerskates och tacklar varandra:P haha! Träningen tog hela kvällen, dom kör på extra pass nu inför en match som kommer snart :) Så så mycket mer hann vi inte med i gårkväll.
 
Det är en ny dag idag och dessutom fredag! Det betyder att jag från och med ikväll kan spendera extra mycket tid med Leyro :) Helgen är tydligen fullspäckad men jag själv vet inte med vad:P För tillfället pågår det ett mindre krig mellan Leyro och Ulises om vad vi ska göra. Tydligen har dom varsin plan så kan ju bli intressant att se hur dom kommer överrens:P
 
Leyro redo för träning :)
 
Wiiiie
 
 
Alla i laget får bestämma sitt eget spelnamn. Southa flicka betyder söderflickan. Och ja, flicka är taget från det svenska språket inspererat av självaste Josefin Svärd:P
 
♦ Joey
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0