Go on and try to tear me down but I will be rising from the ground.

Ulises fyllde år i Onsdags så jag fick då för första gången träffa hans familj. Ett gäng härliga människor om du frågar mig. Ulises mamma bjöd hem oss på middag igår då hon ville visa mig sitt hem och laga RIKTIG mexikansk mat till mig:P Det första hon sa när jag kom innanför dörren var välkommen hem:) Hon bjöd sen på en middag som gjorde att ingen av oss kunde gå efter haha! Jag fattar inte mycket av vad dom säger till mig och dom fattar ännu mindre av mig men med lite teckenspråk och tolkning från Leyro så funkar det bra :)
 
Igår blev det även utgång då ett känt band skulle spela på Abels. Dom hade 3 förband och jag skulle ljuga om jag sa att dom var bra. Monkeys som huvudbandet hette var inte mycket bättre dom heller:P Men det är riktig kultur att vara där. Mexikanare ser ut som om dom härmar en apa när dom dansar till denna sortens musik. Mestadels av kvällen stod jag mest och skrattade faktiskt:P
 
Det börjar faktiskt bli ganska jobbigt med språket nu. Jag förstår mycket av vad alla säger men kan inte själv uttrycka mig. Frustrerande delux. Men jag är under upplärning och det jag för tillfället är bäst på är att säga till Rodopho att han ska äta eftersom Lilly alltid får upprepa samma sak hela tiden:P Jag är också ganska duktig på att säga till hunden. Ja någonstans får man ju börja:P
 
Ikväll blir det nog en sväng till Downtown Ensenada, sedan imorgon bär det av till Tijuana där Leyro ska spela match och dessutom bor hennes andra syster där så jag ska få träffa dom också:) Annars får vi se vad helgen har att erbjuda:)
 
Jag och Leyro gjorde våran egen Miami bulldoser som vi drack i Miami.
 
Jonathan, Leyro, Winka och jag på Abels.
 
♦ Joey
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0