Took my heart to the limit, and this is where I'll stay.

Saker du (kanske) inte visste:

Du kan här i USA ta ut pengar från en bankomat utan att lämna bilen.

Under min tid här har jag lyckas köra över 3 ekorrar.

Folk som pratar riktig Bostondialekt tar bort R:en. Ex, Harvard uttalas Havad.

Om du dricker offentligt ur en mjölkkartong kan du få böta 10 dollar.

Det är vanligare i Massachusetts att du får böta om du kör under hastigheten än över.

Här äter man äppelmos med sked på samma sätt som vi i sverige typ äter Risifrutti.

Jag vet typ fortfarande inte hur man räknar mynten här i USA så därför betalar jag alltid med sedlar, i värsta fall kan jag betala med quaters.

När du går på bio får du inte bestämd plats i biosalongen utan det är först till kvarn som gäller.

Jag trodde länge att jag och Viktor hade samma skostorlek, men tydligen har herrstorlekarna och damstorlekarna olika nummer. Tack och lov för det:P

På Harvards skolområde är det en staty av en känd Harvard profil som har en guldig sko, tar man på den foten ska det tydligen betyda lycka. Men vad dom flesta inte vet är att det är ganska vanligt för Harvards studenter att på fyllan klättra upp på denna statyn och kissa ner på den. Äckligt, men sant...

Det är olagligt för två männsikor att kyssas utanför en kyrka.

En mascara hemma kostar tydligen nu ungefär 150 kr. Medans jag idag köpte en för 6 dollar.


Skylt skriven i Bostondialekt:P


♦ Joey


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0