A whole world is waiting, it's mine for the taking.

Jag kommer in på Beerworks. 20 mins väntan på bord så måste lämna någon form av ID till dom i disken så vi kan få våran "bipare". Hade glömt mitt amerikanska körkort så jag ger fram mitt svenska istället. Detta resulterade i 4 stycken som stod och snackade om Sverige med mig.. hehe När vi sedan väl lyckas få bord ska en tjej visa oss till våran plats. Hon säger nästan övertydligt "my name is "Linnea" and I'm gonna show you to your table". Jag tittade på Leyro och undrade vad hon höll på med. Ett för att dom som visar oss borden aldrig brukar presentera sig. Två för att hon pratade med mig som om jag vore en utomjording. Men nästa sak hon sa till mig var, "I saw on your drivers license that you are from Sweden so I just needed to introduce myself". haha då föll polleten ner för mig:P Hon ville bara vara trevlig:P

Jag tänker inte längre på att jag är en svensk bland en massa amerikanare och oftast vet dom inte heller om det. Men när dom väl kommer på det nuförtiden så blir man lika chockad. Jag har varit här i snart 16 månader men för dom är det lika häfftigt för det:P hehe:)

Nä, nu ska jag slänga mig i duschen. Och efter en tvättdag så måste jag även bädda min säng innan läggdax. Var är mitt hembiträde när jag behöver henne? :P



♦ Joey


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0