Thinking of you.

Sömnlös i Boston.

Jag har tittat på tv. Jag har läst i en bok. Jag har snokat igenom facebook. Jag har lyssnat på musik. Och jag har stirrat i taket. Men ingeting fungerar. Så jag gör ett sista försök genom att gå till min trogna vän, Bloggen:)

Mina ögon är sjukt trötta men mitt huvud vill inte lägga om till nattläge. Tankarna snurrar runt i huvudet. Men egentligen så är det inget konkret jag tänker på. Tankar som typ vad jag ska hitta på i helgen, hur jag ska lägga upp morgondagen och inköpslista till kylskåpet. Jag får inte ut något vettigt av detta men jag antar att när huvudet behöver tänka ska man låta den göra det. Jag tänker inte tvinga mitt huvud till att koppla av. Det finns en orsak till allt, tror jag. Förr eller senare tröttnar den väl. Så länge det inte blir en vana, så kanske det är okej.

Huset är väldigt tyst nu. Inga ungar som klampar omkring eller stolar som släpas genom rummen. Konstigt det där att nu när Boston sover som allra bäst vaknar Sverige till liv och börjar en ny dag. Tidsskillnaden har alltid fasinerat mig. Det känns inte som att avslåndet mellan Sverige och USA är så stort, men just tidsskillnaden gör en påmind.

Ska väl inte lägga allt för mycket tid på att skriva här, gör nog inte att min hjärna slappnar av mer. Så jag tror att jag ska ge mig på att räkna får istället. Funkar det inte på svenska kan jag ju alltid göra det på engelska. Och vill jag verkligen ha en utmaning kan jag ju istället ta det på spanska. 

♦ Joey


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0