It's all about enjoying the ride.

När jag gick på gymnasiet så pratade min lärare en gång om hur man skulle tänka inför och under en tävling. Hur man skulle rita upp en bild i huvudet och se sig själv tex hoppa en bana med sin häst och se framför sig hur man vann. Jag har insett lite nu att mallen hon beskrev för oss inte bara handlade om att vinna en hästtävling. Det handlade även om andra saker i livet. Utan att jag tänkt på det så har jag under min tid här sett mig själv nå vissa mål. Och från första dagen jag började jobba började jag måla upp en bild över hur det skulle se ut för mig då jag skulle jobba min sista. Om två veckor kommer den nya au pairen och jag är nära. Den bilden jag har haft framför mig då jag ska lämna över till någon annan blir snart verklig och det känns jättekonsigt..

Men nu är det äntligen fredag och jag kan lägga mina tankar åt sidan för ett litet tag! Trots att jag haft en kort vecka har den känts som en evighet! Kan bero på att jag haft liiite svårt för att sova, vädret varit trist och jag fortfarande haft Florida i blodet. Ikväll blir det bio och sedan pyamasparty. Inte helt fel för en fredag tycker jag :)

♦ Joey 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0