Miami and Orlando, Florida

Så fick jag äntligen besöka Florida! Något jag sett fram emot länge!! Efter en tidig start på fredagmorgon tog två flyg mig och Leyro hela vägen till Miami. Jag tackar verkligen Leyro för att hon är spansktalande då i princip ingen pratade engelska när vi kom fram:P Så efter mycket om och men lyckades vi ta oss med buss in till downtown Miami:) Efter lite effektiv kartläsning från min egen sida hittade vi vårat hotell väldigt fort som låg väldigt centralt och verkligen inte var fy skam! :) En snabb tillfixning senare satt vi på en buss igen som denna gången tog oss till Miami Beach! Snacka om en helt annan del av Miami! :) Här gick tjejerna runt i underkläder och killarna spelade allan:P haha! Underhållande värre! Vi spenderade kvällen med att strosa runder, ta en tur ner till stranden där vattnet förövrigt var sjukt varmt och bara njuta av att vara i Miami! Ännu senare på kvällen hamnade vi på uteklubben Clevelander. Pool, dansgolv utomhus och inomhus samt en show bjöd klubben på. I Miami är det all in på allting! :P

Vi var uppe med tuppen även på lördagmorgon då vi checkade ut från hotellet och inväntade våran skjuts som skulle ta oss till nationalparken Everglades precis utanför Miami. Vi besökte Gator Park där vi fick åka airboat för att bäst kunna se alligatorer i det fria, vi se en show där en gubbe visade lite olika exotiska djur och även presenterade en VÄLDIGT stor alligator för oss:P Sedan fick vi även chansen att hålla i en alligotorbebis:) Verkligen en upplevelse:P Vi hoppade efter någon timme på våran buss igen och åkte in till Miami och till Bayside. Där väntade en båttur som tog oss runt Miami och sedan bort till Star Island, där visade dom oss massa hus som tillhörde kändisar och såklart rika människor! Ja, jag säger det igen, det skulle inte sitta fel att bli rik:P hehe:P När våran tur var över utforskade vi Bayside på egenhand. Vi käkade middag och försökte undvika regnet så gott vi kunde:P Runt 20 tiden hoppade vi på våran buss som tog oss till Orlando. Runt halv 1 på natten kom vi fram till hotellet och kunde ta oss en dusch och äntligen hoppa i säng:P

Efter några få timmars sömn var nästa stopp Disney World!!! Vi kom till Magic Kingdom precis när dom öppnade och spenderade heeela dagen där! Vi åkte olika karuseller, såg parader, dansshower, träffade massa olika Disney karaktärer och hade riktigt kul! När mörkret kom bjöds det på underhållning till MAX! Ljusshow, parad och fyrverkerier! Det kändes stundtals som om jag var mitt uppe i en tecknad film! Och när fyrverkerierna kom gick det inte att hålla tillbaka tårarna! :P Fast det var tårar av glädje:) Disney World var över förväntan och jag kände mig som ett litet barn igen! :)

På måndagmorgon var det strålande solsken! Istället för att åka in till Orlando bestämde vi oss för att åka in till Downtown Disney där dom har massa affärer och restauranger:) Fram emot eftermiddagen var vi tvungna att dra oss till flygplatsen vilket vi kanske inte riktigt ville:P Det var verkligen 4 underbara dagar! Men underbart är kort ibland och man får vara glad för den tiden man får! :)
 

Downtown Miami


Downtown Miami


South Beach


Letade upp Miami Ink aka Love Hate, som tyvärr var stängd:P


Jag och Leyro delade på denna Miami Bulldog:P Är det semester så är det:P


Ocean Drive från stranden!


När vi besökte Gator Park fick vi se en hel del alligatorer! Bla denna lilla krabaten.


Showen efter Airboat turen.


Jag ville egentligen pussa honom men han luktade inte så jättegott:P


Från våran båttur runt Miami


Vi fick bla se Elisabeth Taylors förra hus! Statyn av den hoppande kaninen är en gåva från Michael Jackson. Varför just en hoppand kanin? Jo för att Taylor hoppade från äktenskap till äktenskap:P haha


Miami!


När vi utforskade Bayside hittade vi detta inne på Bubba Gump:P Från filmen... Forrest Gump:P


Disney World!


Main Street


Långben! :) Och ja, jag fick mig en kram:P


Här träffade vi Peter Pan. Han var så rolig att jag skulle velat ta med honom hem:P


Parad!


Show med bla Askungen, Mimmi, Musse, Långben, Kalle Anka och Peter Pan


Här hittade vi två karaktärer från Pirates of the Caribbean. Han som spelade Jack Sparrow såg äckligt likt ut att vara Johnny Depp.. :P
 

Vad är en bal på slottet...?


Från electrical parade. Här kom Askungen i sin pumpa:)


Downtown Disney


Downtown Disney

Här nedan kan ni se en liten snutt på vad som utspelade sig under kvällen. Men filmen gör det inte rättvist.. Men ändå så var det helt, ja magiskt:P



♦ Joey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0