Even the best falls down sometimes.

Så grejade jag det äntligen!! Ljuva ord från instuktörens mun när vi stod parkerad och mitt hjärta bultade i 190. "You did this very well. Congratulation, you passed!" Så nu kan jag äntligen säga Amerikanskt körkort - CHECK! Jag kan klara av att skriva 500 prov och klara mig gallant, men när det kommer till den praktiska biten sviker mina nerver mig. Men nu klarade jag det iallafall! :)

Mycket har jag till att tacka underbara Peg som i en och en halv timme innan mitt test idag satt sig i bilen med mig. Vi åkte runt och tränade på alla möjliga saker. Hon var en stäng lärare som sa minsta lilla jag gjorde fel, men gav mig också massa tips! Det är inte alltid lätt att veta hur amerikanare tänker:P Men hon hjälpte mig verkligen! Samtidigt som hon fick mina nerver till att lugna sig så att jag faktiskt inte var så nervös när jag väl gjorde min uppkörning:)

På vägen hem lyckades jag få en stor utskällning av en annan bilist. Han svor, skrek och var allmänt aggressiv! Anledningen var att han tyckte jag låg i fel fil för att köra rakt fram. Men vad han inte riktigt var uppmärksam på var att det var han själv som låg i fel fil! Både jag och Peg vet att man bara fick svänga till höger i den filen han låg i, då vi båda två kört där 1000 gånger. Detta fick Peg att vakna till liv då vi i nästa korsning hamnar sidan om honom:P haha! Han fick då en ganska så grov utskällning av Peg istället som inte var sen till att påpeka att jag faktiskt även precis klarat mitt körkort och visste alldeles utmärkt hur man körde bil:P Ibland får man smaka på sin egen medicin:P haha!


Jag and the BMWn :)

♦ Joey

Kommentarer
Postat av: Marita

Hon verkar cool den där Peg.

2011-05-10 @ 08:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0