Providence, Rhode Island - even called the Ocean State.

Jag lyckas alltid komma efter med bloggen när det är helg. Tyvärr blir det inte något jag prioterar direkt. Men det kanske ni förstår :) Istället verkar det som att ni alltid får lite extra att läsa när jag måste sammanfatta min helg:P Det gäller även denna gång, så sätt på läsglasögonen :P

I fredags efter jobb väntade jag lääänge på Leyro då hon aldrig lyckades sluta jobba. Men till sist stod hon utanför och vi körde till Mike för att möta upp lite folk;) Vi skulle egentligen åka och bowla men misslyckade ganska mycket med det då dom hade stängt! Istället åkte vi till Beerworks för att umgås lite. Några folk åkte hem och jag insåg att jag var ensam kvar med 5 andra mexikanare:P haha! Yay! Till sist följde Viktor, Leyro och Ricardo med hem till mej för att ha sleep-over:) Slutade med att vi satt och pratade till halv 5 på morgonen! :)

Lördagen började med lunch på Niko's med gänget. Sen blev det en massa körandes. Jag åkte först hem för att packa, sen vidare till Hingham för att hämta Anna och sen till sist Duxbury för att hämta upp Leyro. Därefter drog vi oss vidare till Rhode Island, the Ocean State, och den mysiga staden Providence! Åkte till lägenheten som Frida fått låna av sina värdföräldrar och gjorde oss hemma :) Blev en lugn start på kvällen då ví långsamt gjorde oss i ordning och till sist började vi förfesta lite innan vi ganska sent drog oss ut! Vi hamnade till sist på ett uteställe precis vid vattnet :) Dansade gärnet i några timmar! Jag tror det är bra för själen:) När utestället stängde blev vi bjudna på efterfest på ett hotell vilket vi såklart inte tackade nej till. Ganska fancy hotell måste jag ju verkligen påpeka! :) Men när folket som bodde där fick tillsägelse om att vara lite tystare för annars skulle dom bli utslängda tyckte vi det var dax att dra sej hemåt. När vi till sist hittade rätt hem blev det pizza och mycket skratt innan vi alla somnade :)

Vi insåg på söndagen att vi inte kunde lämna Providence utan att sett staden! Men då alla helt enkelt var trötta för att gå runt(och såklart lite lata!) gjorde vi helt enkelt en egen guidad tur med bilen! :P Fick sett bla det kända Collaget Brown, statshuset, det STORA mallet och mycket mer:) Mycket fin stad! Och blir garanterat fler turer dit! Tog ju bara knappt en timme att åka dit :) När vi sedan kände att vi sett nog för denna gången hamnade vi i lägenheten igen där vi bara tog det lugnt, snackade en massa och lyckades sen till sist se solnedgången:P Men när solen sen till sist gått ner blev det dax för att låta verkligenheten kalla och dra oss hemåt till Massachusetts igen:) Borta bra men hemma bäst:)


Vi hade ingen kortlek i Providence så vi fick helt enkelt göra våran egen. Men post-it lappar:P


Girls night out.


Efterfest.


Brown University


Jag hittade min gata:P


Stadshuset i Providence.


Tummen upp för vår egen guidad tur :)






Fick tyvärr inte med vattnet som är framför denna bilden:P Det röda taket tillhör förresten det utestället vi var på under lördagskvällen:)


Sunset in Providence.

♦ Joey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0