St Patrick's Day!

Igår var det dagen då hela USA firade alla irländare! Varför man firar St Patrick's day är ju en historia för sej. Men huvudprincipen är att man stolt ska visa upp om man är irländare och resten hakar på! Reslutatet av detta är att i princip alla bar något klädesplagg som var grönt under dagen. Jag såg allt från små broscher till hattar som folk gick runt med. Och på kvällen är det många som festar till det lite. Au Pair som man faktiskt är ville jag verkligen inte missa denna högtiden. Boston är en stad där det bor folk från hela världen, varav många irländare, vilket gör att St Patrick's Day är stort! På söndag ska det tex vara en stor parad inne i Boston, näst största paraden i USA fick jag höra igår. Om jag får ta del av den eller inte återstår och se!

Vilket fall som helst så var det egentligen meningen att jag och Leyro skulle åka in till Boston efter jobbet. Men efter lite försening bestämde vi oss för att åka till Quincy istället och möta upp ett gäng där. Leyro hade varit snäll och köpt lite St Patrick's Day saker till både henne och mej så vi inte skulle känna oss utanför:) Jag höll på att tappa hakan av att se att så mycket människor faktiskt var ute en torsdagskväll! Vi gick såklart till en irlänsk bar som var fullsmockad! Och inne i denna lilla bar hade dom även tryckt in ett live-band! Som om utrymmet inte var litet nog :P Men vi fick en trevlig kväll iallafall! Mycket trevligt folk, skratt, irlänsk musik och såklart irländare!

Nog för att jag visste att irländare har ett visst sätt att prata men aldrig någonsin har jag upplevt det. Jag kan säga så mycket som att prata med en irländare var ungefär som att prata med någon som pratade ett annat språk! :P Men någonstans i botten hörde man engelskan. Dessutom kunde man nästan inte låta bli att skratta:P Något man verkligen inte kunde sluta skratta åt var när dom pratade med varandra! :P Fråga mej hur det låter och jag lovar att göra mitt bästa med att härma :P Finns verkligen inga ord för det:P Men verkligen en rolig kväll, som sagt! :)


Irish for a day ;)


Leyro, Mike och Viktor!


Dougy firade även sin födelsedag!


The luck of the Irish! ;) Jag o min mexikanare kom underfull med att med ett leende, en irlänsk hatt och en bakrund från ett annat land kommer man långt :)

♦ Joey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0