I’m not coming back around again.

Fräckt eller inte - jag ska ta om mitt körkort. Eller rättare sagt ta ett amerikanskt körkort. Det måste jag nu när jag förlänger med ett halvår. Mitt svenska körkort plus mitt internationella körkort gäller bara ett år. Så idag drog jag iväg till något som jag kanske kan jämföra med vägverket för att få den informationen jag behövde. Blev jag mycket klokare, svar nej. När jag frågade tjejen bakom disken om jag kunde få snacka med någon som kunde berätta för mej hur allt gick till fick jag ett telefonnummer som jag skulle ringa. Och sen gav hon mej 3 papper som jag skulle fylla i.. Jag hatar fylla i sånna här papper redan på svenska då jag inte vill att något ska gå fel, så ni kan ju tänka er hur jag känner med papper som är på engelska. :P

Jag fick iallafall ur tjejen vart jag kunde köpa böcker om alla regler och grejs som jag behöver kunna till teorin. Böcker och böcker.. EN liten bok var det som dom tryckt in den viktigaste informationen som jag behövde. Lite skrattretande är det ju ändå när man tänker på hur mycket man måste plugga i sverige. Ändå kunde jag inte låta bli att svära lite tyst för mej själv när jag kom ut till bilen. Jag som var så lättad när jag klarade körkortet i Sverige och nu måste jag göra om allt igen:P Hursomhelst, när allt är klappat och klart har jag ett amerikanskt körkort i handen, det är det inte många som får chansen att ta! :) Alltid se positvit är inte ett dumt råd alla gånger:)

♦ Joey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0