You know what it is - Black and Yellow, black and yellow!

Boston Bruins!!! Jag har helt missat att nämna allt hysteri som har utspelat sig under dom närmaste veckorna här i och med Stanley Cupfinalen! Bruins logga har funnits uppe lite överallt och skylten "We Believe" har blivit mottot. Amerikanarna är stora med sina sportlaglag och jag kan inte mer än hänga med i svängarna! Jag älskar ju sånt! :)

I måndags vann Bruins på hemmaplan och om dom vann ikväll så var vinsten hemma! Därför tog jag på min Bruinströja och åkte hem till Dougy nu på kvällen. Där spelade vi dart samtidigt som matchen var i full gång och visst gick dom och vann!!! Hela 0-4 blev det! Och Boston Bruins stod klar som Stanley Cup Champions! :) Jag måste vara hemma med bilen klockan 23 dom dagarna jag ska jobba så jag och Anna praktiskt taget fick springa ut till bilen! Utanför hörde man fyrverkerier lite överallt! På en gata kom en liten kille på ca 12 år springades och bokstavligt talat skrek av lycka:) Så glädjen var stor och jag tror inte firandet kommer vara över på ett tag:P

Visst, Vancouver har svenska tvillingarna Sedin så egentligen borde jag kanske heja på dom. Men Boston är mitt hem nu. Boston kommer alltid ha en del av mitt hjärta. Så såklart hejar jag på Bruins! Sen råkade dom bara gå och vinna, vilket gör det ännu bättre:P



♦ Joey

ps. Idag insåg jag även att jag är ganska duktig på detdär med Dart! :P Kanske en dåld talang? Eller bara nybörjartur, vem vet:P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0