I was a fool, playing by the rules.

Höll på att ramla av stolen igår när jag fick reda på radion påväg hem från fotbollsträning att det var varning för en tornado! Dom hade sagt att det skulle bli åskväder, men TORNADO? Trodde inte ens det kunde ske här. När vi kom hem slog min värdmamma på tven och efter att vi tittat en liten stund på nyheterna stängdes hela tvboxen av och istället kom det en varning upp på tven. Det hände inte ens när det var snöstorm.. Barnen blev såklart extra rädda och lillen vägrade släppa taget om mig utan ville sova i källaren med mig:P Jag kan ju också erkänna att jag blev orolig.. Inte direkt något man varit med om innan. Men råden var att gå ner i källaren och eftersom jag redan bor i källaren kände jag mig iallafall lite tryggare.

Hela kvällen tittade jag av och på på nyheterna och som tur var lyckades tornadon dö ut innan den kom in över Weymouth! Dock gjorde tornadon väldigt stor skada i Springfield som bara ligger ca 2 timmar härifrån.. Vi här i South Shore fick istället ta del av kraftiga vindar och extremt mycket åska och blixtar! Jag har helt ärligt aldrig sett så mycket blixtar i mitt liv! Det var som ett disco! Och det höll på i över en timme! Väldigt skrämmande samtidigt som det var sjukt häfftigt på samma gång! 

Titta in videon nedan där jag fick med lite av blixtarna på film. Kameran uppfattade inte ens alla blixtar så då kan ni ju tänka er hur det var! Dessutom filmar jag från källaren så vinklen är inte den bästa precis:P Sen kanske ni ska ignorera mina kommentarer som lyckades komma in litegrann. :P Men det var svårt att inte säga något alls. Som jag sa innan har mina ögon aldrig skådat något liknande tidigare!



♦ Joey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0