Every second counts 'cause there's no second try, so live like you're never living twice.

Är det någon som kommer ihåg spelet "Vem blir prinsessa"? Man snurrar på en platta och flyttar sin pjäs runt spelplanen och där man hamnar ska man antingen ta ett smycke från smyckeskrinet eller lägga tillbaka något. Och när man fått allting; örhängen, armband, halsband, ring och krona, så har man vunnit. Ringer det en klocka? Iallafall så spelade jag det en hel del när jag var liten och jag kom ihåg att jag älskade det! Men jag hade helt glömt bort spelet tills lillen stod och hoppade inne i tvättstugan bland alla spelen och ropade att hon ville spela prinsesspelet. Åh jag hoppade ju av glädje när jag såg vilket spel det var:P Nostalgi på hög nivå där:P

Annars har våran torktummlare gått sönder.. Ja ni kan ju själv föreställa er en familj på 5 st som inte har tvättat på två dagar.. Så idag åkte jag och lillen till en sån "tvättbutik" som jag själv bara sett på tv:P Okej det var inte kul att tvätta, men ändå:P Dessvärre visste jag inte hur det funkade med alla maskiner så jag frågade glatt tjejen som jobbade där hur man gjorde. Hon var inte lika glad tillbaka och undrade väl vad jag var för en som inte visste hur det fungerade! Men med lillens hjälp grejade vi det hela! Som tur är, slipper vi tvätta så igen! För tydligen kommer en ny torktummlare redan ikväll!

Så sitter jag här och väntar på Leyro och Anna igen, mina favoriter:) Helgen börjar nu! :) Tyvärr vet jag inte riktigt om vi får strandväder denna helgen också. Idag fick minsann långbyxorna komma på igen. Visst det var inte jättekallt, men betydligt kallare än vad det varit den senaste tiden! Hoppas iallafall ni hemma i Sverige har en fin långhelg:) Och att ni har superfint väder:) 




♦ Joey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0