In the light of the sun.

Söndagen blev lång då jag vaknade upp tidigt för att hinna skypa med älskade Jenny innan jag åkte in till Boston med Sina och Tine! Vi hade planer på att gå på Whale Watching vid två men då tiden blev knapp bestämde vi oss för att strosa runder lite i Underbara Boston då vädret var toppen ++! :)

Började med att gå igenom Boston Common. Gick upp till Bunkin Hill såg the old State house, gick runt och njöt av hur fint det är. Joy St är känt för att förr i tiden vara "gettot" om jag inte har helt fel för mig. Vilket inte alls märks idag! Man går där och kan inte sluta att titta sig omkring och bli häpen! :) Vandrade sedan vidare genom Public Garden med sikte på Newbury St. Jag såg en Galleria längs vägen och kände att det lite var av ett måste att gå in och kolla! Även fast mitt konstintresse ligger på noll! Men fick minsann se en Picasso Tavla vilket inte är illa! :P Blev en tripp in på Mac då det är Tines favoritaffär:P Och sedan blev det HM! Jag skulle ju inte köpa något men fick med mig lite hem.. Jaja.. Inget och hänga läpp för väl?? :P

Tog tunnelbanan till Gov Center och sprang vidare till Quincy Market för att köpa med oss något att äta på båten. Gick ner till Boston Harbor, köpte biljetten och hoppade på båten! Vi åkte ut med den båten i hopp om att kanske få se en eller kanske två ynka valar på långt avstånd. Men det blev ju så mycket bättre än så!!! Det kryllade av valar! Fick se en val "vinka" till oss sådär fint och även ca 5 hopp! När vi precis skulle vända tillbaka båten mot Boston började en val hoppa precis framför den fina solnedgången.. Kanske något av det bästa jag någonsin sett! Så himla fint!!!!

Så söndagen blev verkligen ett äventyr jag lägger på minnet! Kom inte hem förrän 11 på kvällen och jag kan säga er att jag somnade som en stock! :) Nu. BILDBOMB!!! :P


The Old State House


Bunker Hill


Lite väl små dörrar fanns det på vissa hus:P


Jag och Tine :)


Bunker Hill


Tine och Sina i Public Garden


Public Garden är sååå fin!


Goverment Center


Boston Harbor's Lighthouse


Toppentripp med mina toppenflickor :)


Val!! :)


Titta han vinkar till mig :)


Underbart fin solnedgång!


Det var väldigt svårt att få en bra bild på valarna och när dom hoppade var det i princip omöjligt. Dom kom ju upp lite varsomhelst och överraskade oss varje gång. Jag provade istället med att spela in en video där man ser lite bättre. Men även det blev sådär:P Var lite svårt att stå stilla med vågorna. Men gjorde så gott jag kunde:) Resten finns inprintat i mitt minne ;)



♦ Joey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0