Happy 4th of July America!

Fjärde Juli betyder helgdag här i USA, så har blivit en långhelg med ledigt även på måndag! Det är klart att man tycker det är härligt, en extra dag ledig som man bara kan umgås med sina vänner :) Min dag började med att jag och Anna åkte och hämtade Leyro på flygplatsen! Leyro har ju varit hemma i Mexico på lite semester och trots att hon haft det super är jag glad över att ha henne tillbaka! Insåg när jag såg henne HUR mycket jag saknat henne!! Men nu är alltig tillbaka till vanligt! :) 

Vi åkte tillbaka igen till Hingham och käkade en frukost/lunch på Nikos innan vi tog tunnelbanan in till underbara Boston! Mötte helt random Sandra på tunnelbanan vilket var en glad överraskning! Började gå mot Charles River och det var VARMT!! Men som tur var så var det lite svalare nere vid vattnet! Nere vid Charles River var det folk överallt! Alla ville spara en plats till raketerna som skulle smällas på kvällen! Vi lyckades ändå hitta en plats i gräset! :) Brevid oss lyckades det hamna ett gäng Norskar! Ibland är världen liten! Hur märkte vi då att det var norskar förutom att dom pratade norska? Killarna var snygga. Jag skojar inte. Man är så van vid att se amerikanska killar överallt att man såg direkt att dom inte var härifrån:P 

Efter några timmar på filten bestämde jag, Anna och Leyro oss för att åka hem till Mike och kolla på hans fyrverkerier. Så tog tunnelbanan hem igen. Väl hemma hos Mike var det rätt mycket folk och vi fick en trevlig stund med raketer och allt :) Höll på att gå lite illa där ett tag när en av raketerna ramlade och sköts in mot oss som stod och tittade.. Men förutom att Mikes mammas hår började brinna lite och att en kille fick sig en smäll på handen verkade det gått bra. :) Kunde gått mycket värre! 

Jag kan ändå inte säga att denna 4th of July slog förra. Det var en upplevelse som är svårt att slå. Men absolut en bra dag!!! :) :) Väl godkänt :P  



Stackars lilla Viktor har brytit handen men han verkar lika glad för det. "Thumbs up Viktor" :P


Fullt med folk längs Charles River!




Den kända scenen där det var konserter och grejer under helgen! :)


Boston Common.


Uppladdat för fyrverkerier!


Tänt var det här! :)


Mikes pappa hade första parkett! Men gammal brandman som han är tog han sej inte ens upp ur stolen när raketen kom flygande brevid honom:P Istället satt han lugnt kvar:P


I love u US!

♦ Joey


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0