It's like a dream, no end and no beginning.

Efter att fått frågan typ 1 miljon gånger så tyckte jag det var dax att ta upp den här i bloggen. Och jag förstår er. Jag hade nog undrat samma sak om jag var er. :P 

Hur funkar allting med engelskan? Saknar jag inte att prata svenska?

Jo språket går bra. Det har det väl gjort från dag ett. Men det har utvecklats, vore nog konstigt om det inte gjorde de. Nu kan jag prata engelska flytande men mitt mål nu är att få bort min svenska accent helt och hållet! Och på frågan om jag saknar att prata svenska är svaret Nej! Jag pratar svenska med alla där hemma. Nu när jag är här vill jag prata engelska så mkt som det bara går. Nu när Linda lämnar mej återstår två andra svenskar i min omkrets. Anna och Sandra. Och jag kan nu meddela offentligt att prata svenska med Anna existerar inte längre.:P Vårat nyårslöfte är att bara prata engelska. Alla sms, telefon samtal och när vi umgås sker sedan nyårsafton på engelska. Jag själv tror att det kommer gynna oss båda. :) Dessutom kan vi nog även övertala Sandra om detta :P

Så nu har vi rätt ut det :) typ. Annars så började kidsen skolan idag, så från och med idag har jag gått tillbaka till mitt gamla schema. Även fast det varit skönt att fått lite ledigt är jag glad att jag kommer gå tillbaka till lite ruiner. Gamla rutiner innebär också att folket runtomkring mej börjat komma tillbaka efter alla semestrar och grejer dom varit iväg på under jul och nyår. Så efter jobb mötte jag upp några tjejer i Cohasset på starbucks. När vi sen blev utslängda därifrån åkte vi vidare till grabbarnas fotbollsmatch. Även fast vi inte tittade så jättemkt på matchen fyllde Viktor in mej med ALLA detaljer när dom sedan spelat färdigt. Intressant..? Jag blev sedan även fast i cafeterian med Viktor och John tills vi även där blev utslängda. Helt okej kväll med andra ord :) 

♦ Joey 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0