It Feels Like Home To Me.

Kanske är det pågrundav var jag befinner mej i livet just nu, vad vet jag. Men när jag igår kom över en tidning som sammanfattade mediahändelser i USA under 2010 kunde jag inte låta bli att le. Boston, MA är mitt andra hem nu och Sverige, ja det kommer alltid vara Sverige! Mitt Sverige, mitt hem. Tidningen gjorde mej inte besviken. Snarare tvärtom.  

Först läste jag om filmer som hade premiär under förra året. Det skrevs mycket om Boston och Massachusetts! Det var i Boston och MA som filmer som slått stort spelades in i. Exempel på underbara "The Town", "The Social Network" och "The Fighter" nämdes! Kan ju inte mer än sträcka på mej! :P

Under populäraste böcker dök Stieg Larsson upp som ett stort plus. Hans millenum böcker som kom ut i USA detta året har slagit stort! Satt man på tunnelbanan var det inte helt omöjligt att se någon sitta med ansiktet begravt i The Girl With The Dragon Tattoo eller någon av dom andra böckerna. Go Sweden!

Tiger Woods otrohetsaffär mot svensken Elin kom på tal när det skrevs om mest omtalade rubriker. Såklart. Woods behandling av Elin fick stora delar av världen att se snett på Woods och stötta svensken Elin. Och dom som inte innan visste att Sweden existerade på kartan lär ju veta det nu iallafall:P 

Sen har vi ju musik såklart. Robyn. Hon är stor här borta om ni inte visste det. Hennes musik spelas ofta på radion och även hon nämndes under artister som lyckats under år 2010.

När jag själv sammanfattar det, kan jag bara säga att det var Boston, MA och Sverige som var i fokus år 2010. :P Dom platser i världen som mitt hjärta just för tillfället bankar hårdas för. Eller ja. Det kanske beror på vem som sammanfattar också. Man läser ju det man vill läsa:P


I Love U Boston!


And I love U Sweden!

♦ Joey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0