2011 is Here!

Så då var det dax för det första inlägget på det nya året! YaY! Ändå kan jag inte förstå att det är 2011. Vart tar tiden vägen? Kan någon berätta det för mej? :)

I fredags var det som ni vet nyårsafton och mina förväntningar var SKYhöga. Fira nyår i USA, hur coolt är inte det? Men jag blev grymt besviken. Jag kan uppmana alla där hemma i Sverige att vara tacksam för det nyårsfirande vi har hemma. Då firar vi in året på RIKTIGT. Här blev det mest ett magplask, men trevligt ändå. Ska kanske ta det från början..

Hämtade upp Linda i Concord och tillsammans åkte vi till Ocean Kaj i Hingham för lite nyårsmiddag. För min del innebar det att vara världens sämsta sällskap till Linda och må väldigt dåligt.. När vi sedan kom hem fick jag dra i mej lite painkillers och lägga mej en sväng. Som tur var blev det bättre. Men det kanske inte spelade någon roll för vid 20 tiden visste vi fortfarande inte var vi skulle fira nyår.. Var var festen lixom? Anyway det slutade med att jag och Linda tog taxi till en restaurang här i Weymouth och mötte upp Viktor, Anna, Mike, Neal, Sina, Tine och Sines kompis. Där blev det en drink innan vi körde hem till Mike. Tjugo i tolv hade klockan hunnit bli.. Lagom för att sätta på tven och se när bollen släpptes från Time Squere. HAPPY NEW YEAR och så var det kramar i massor och skålande. Så. Då var det nya året här.. Tine och Sinas kompis kunde inte ens vara inne i huset på tolvslaget. Det är ju inte så vi från Europa firar. Så jag förstår dom. Men efter tolvslaget gick vi ut och sköt olagligt *host* lite fyrverkerier. Då fick jag iallafall lite nyårskänsla. Annars bestod kvällen och natten av umgås och lite halvfest. Kan iallafall vara tacksam för att jag fick fira in det nya året med folk som betyder mycket för mej:) Även fast det inte blev som jag trott.

Första dagen på året blev det lite umgås med Linda innan jag körde hem Linda igen. Sista gången hon kunde sova hos mej innan hon åker hem.. Snyft. När jag sen kom hem igen började jag må dåligt IGEN. Så det blev lite vilande innan jag drog mej själv ur sängen och ut ur dörren. Mike, Anna och Viktor skulle på bio så jag bestämde att jag minsann också skulle med :) Det blev Little Fockers som var en rolig film sådär på en lördag. Sen blev det en traditonell lördags och första dagen på nya året firande. Nämnligen lyssna på lugn musik, bygga pussel, spela playstation och käka pizza. Och det är inget skämt. Vi gjorde faktiskt det :P Men det var faktiskt mysigt :)

Söndagar betyder Anna och Josefin tid :) Kanske inte alltid, men idag blev det de :) Glad att ha Anna tillbaka vid min sida :) Amerikansk frukost och sen blev det till att lyxa till det lite :) Pedikyr och Manikyr på ett riktigt spa :) Så skönt det var :) och jag till och med byggde på mina naglar :) Kanske på tiden att jag slutar bita på dom?! :P Efter att fått lite lyxompyssling åkte vi hem till mej och slappa :) Najs.

Som ni förstår har det varit en lugn helg, trots att det varit nyårshelg och allt. Men det har varit en bra helg iallafall :) Nu ska jag ta det nya året med storm är det tänkt :)


Lite fyrverkerier!


Lördagen bjöd på pyssel och allsång haha


Tummen upp för lite lyx i vardagen :)

♦ Joey


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0