Free me, free us.

11/1-11. Ettor och lite mer ettor. Undra hur många som gifter sej idag? Annars så har tydligen en helikopter fått nödlandat i Boston Common nu under kvällen.. Tur ingen blev skadad. Och tur att det är vinter. För på sommaren är det ju fullt med folk även på kvällen! Nu under kvällen kryper även amerikanarna här längs kusten in i sina hus. Snöstorm är påväg hitåt och det väntas 2 feets med snö, dvs ca en halv meter. Ungarna har även fått skolan inställd.. Det är det amerikanska livet, då får man verkligen känna på hur det är att vara insnöad innan snön ens har kommit :P haha!

Så imorrn blir det en hemmadag och hemmakväll, så jag passade på att köra till Shipyard för lite bio med Sandra. Jag kom dock bara till gränsen mellan East Weymouth och Hingham då jag lyckades bli stoppad av en polis........ Vad är det med mej och Hinghampolisen?! Mitt huvud hann tänka 1 miljon tankar innan polisen nådde fram till bilen. Framför allt bad jag väl typ till Gud att det inte var samma polis som sist.. Och hur mkt jag än gick igenom det sista jag gjort i min körning kunde jag inte lista ut varför jag blivit stoppad! Men som tur var, var det inte samma polis som sist! Och anledningen till att jag blivit stoppad hade skett två korsningar bort. Då jag svängt till höger mot rött, vilket är lagligt i massachusetts. MEN det är inte väjningsreglen som gäller som jag trott utan man måste faktiskt stoppa helt och hållet.. Vilket i princip ingen gör, så det är kanske inte så konstigt att jag inte heller gjorde det..

Men slutet gott, allting gott. Polisen insåg att jag faktiskt bara hade ett internationellt körkort och jag slapp böter! :) Och kunde köra vidare för att se The Fighter på bio. Som för övrigt var bra! Filmen utspelade sej i underbara Massachussets. Vilket gör mej lite stolt. :) MA är mitt andra hem. Så är det bara.



♦ Joey

Kommentarer
Postat av: Ralf

Du är jåttefin gumman!!! :-)

2011-01-13 @ 00:07:57
Postat av: Ralf

Ska naturligtvis stå. Du är jättefin Josefin!! ;-)

2011-01-13 @ 00:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0