Martin Luther King Day.

Denna helgen som passerade var en långhelg, för er svenskar där hemma som inte visste. Det betydde iallafall att måndagen var en dag ledig från skola och jobb. Detta, som ni kanske förstår på namnet, för att hedra Martin Luther King Jr. Ingenting som amerikanarna egentligen firar mer än att dom får vara lediga :)

Jag fick också vara lite ledig. Så morgonen spenderade jag till att skypa lite med folk hemifrån. Och efter att jag och Anna dragit oss i sängen tillräckligt länge körde vi till Braintree mall. Något av en katastrof på parkeringen då det för det första var extra mycket folk ute och för det andra var det färre parkeringsplatser i och med att dom hade blockerat rätt många platser med snö. Kaoset gjorde mej irriterad redan innan jag kommit in på parkeringen.. och lite värre blev det ju när vi väl kom in där. Efter en liten insident med en söt liten dam(märk ironin) fick vi till sist parkering och gick till CheeseCake för att beställa bord.

Då väntetiden var en timme tog vi en runda på mallet. Och efter en och en halv timme hade vi fortfarande inte fått ett bord så vi tog saken i egna händer och lyckades få bord direkt. Sen fick vi världens segaste servitris... Men maten var god och Anna var trevligt sällskap så det gjorde inte så mkt :)

Efter att jag fått dagen ledig blev det till att jobba lite på kvällen. Ungarna har kommit in i en fas då dom har riktiga "syskonfajter". Men jag ska inte klaga.. Jag menar hur mkt har jag inte bråkat med mina? :P

♦ Joey


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0