9 Months!

Idag firar jag 9 månader med USA! :) Fattar. Inte. Det. Hade jag varit gravid hade jag ploppat ut en unge vid detta laget.. Herregud. Man har alltid en speciell relation med dom människorna man träffade när man först kom hit, på skolan. Har fortfarande kontakt med vissa av dom. Men framförallt svenskarna, då vi kom varandra väldigt nära på kort tid. Tittade in på facebook innan och alla verkligen räknar ner nu, 3 månader kvar i staterna! Men... Medans många av dom planerar sina sista månader i USA kan jag meddela att jag nu kommer stanna 6 månader till i staterna. Så för min egen del betyder 9 månader i USA, halva tiden!

Jag saknar folket hemma så fruktansvärt mkt. Jag har insett HUR mycket alla betyder, och längtar tills jag får träffa alla igen! Jag längtar så in i norden! Men jag har nu fått knuffa min saknad åt sidan. För om jag lyssnar på mitt hjärta, som man tydligen ska göra, är jag inte redo att lämna USA.

Det är nästan lite löjligt hur mkt jag har tänkt igenom detta valet.. Kan nästan skratta åt mej själv nu! Men sån är jag. Och nu i slutändan är jag nöjd med mitt val. Jag kommer se USA en sommar till. Och jag kommer ha HUR bra folk vid min sida som helst. Jag kommer stanna kvar i den familjen jag har nu. Tyckte det var det bästa. För lägenheten jag har här nere i källaren var också en av anledningarna till att jag stannar. Jag trivs som fisken i vattnet. Nu har jag även mer tid till att besöka dom platserna jag vill se. :) Så fast att jag är i samma stad och delstat som innan ser jag verkligen framemot allt vad som nu står framför mej:)

Måste faktiskt tacka alla som har stöttat mej i mitt beslut! Jag vet att detta hade varit så mycket värre beslut att ta om jag inte haft alla på min sida. Så TACK för att ni förstår, stöttar och nästan är lika förväntansfull som jag är:)

Jag hoppas Sverige väntar på mej. I slutet på detta året kommer jag hem. Och då tar jag Sverige med storm, det kan jag lova:)


Reser mot nya äventyr! Även fast jag är kvar på samma stället:)

♦ Joey


Kommentarer
Postat av: Ralf

Och då väntar vi på dig!! :-) Ha det riktigt roligt nu nästa halva av USA trippen och fortsätt med din underbara blogg som är superbra!!! Jag älskar och saknar dig jättemycket men är otroligt glad för din skull!!



Puss och kram Pappa

2011-02-04 @ 12:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0