Just shoot for the stars if it feels.

Jag kan väl börja med att säga att det mer eller mindre är kaos här på the East Cost för tillfället. Orkanen Irenen har fått över 2 miljoner människor att lämna sina hem och information går oavbrutet runt i media. Att den ska tas på allvar är självklart! Men här uppe i Boston, som verkar vara orkanens sista mål, vet vi inte riktigt om den kommer slå till eller inte. Allt verkar ha lugnat ner sig och det är väl mer översvämningar som oroar alla. Men men orkan eller inte. Batterier till mobiler, mp3 och data är laddade och alla utemöbler står instoppade i garaget. Jag har mentalt förbrett mig på att sitta inlåst i källaren hela dagen imorrn och min värdfamilj har kommit hem från semestern en dag tidigare så jag inte är helt själv i huset längre. Så jag antar att jag nu faktiskt är redo för orkan. Så redo som man kan bli.

Men för att gå till något helt annat. Jag antar att det igår var lugnet före stormen med perfekt väder hela dagen! Den spenderades på stranden med sol och bad! När det var dax för middag packade vi hop våra saker och åkte och käkade innan vi begav oss hem till mig. Tittade på Jersey Shore och skrattade åt deras galenskaper, spelade kort och till slut avslutade kvällen med att bada i Jacuzzin i 3 timmar! Snacka om att vi såg ut som russin! :P

Idag har det regnat hela dagen från och till men det hindrade inte mig och Anna från att åka till Haliflax för att titta på lite hästtävlingar! Meningen var att vi skulle titta på lite högre klasser men av någon anledning så verkade den klassen antingen vara inställd eller uppskjuten. Men vi kunde njuta av lite andra klasser ändå! Tror aldrig jag har varit så glad på en hästtävling någon gång. Åtmindstonde inte när jag varit både lerig och blöt:P haha!


Jacuzziiiii! :)


Jag blev helt kär i denna hästen!


Är han inte snygg? :P

♦ Joey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0