Let it rain over me.

Jag vet att mina läsare från Sverige hör ganska mycket på nyheterna om lilla Irene. Såklart har min amerikanska telefon bestämt sig för att gå isönder precis nu under ovädret. Och min svenska mpbil har inte bästa täckningen. Så jag antar att min blogg är det bästa sättet för mig att nå ut till er därhemma.

För att lugna er lite så har the hurricane gått över till att bli tropical storms. Så det ska inte vara lika illa som det var sagt. Men när jag nu har haft på nyheterna i snart 2 timmar kan jag ju säga att den där Irene inte gör det lätt för oss. Just i denna sekund kan jag dock informera att det värsta av stormen har passerat oss här i South Shore. Men vinden är fortfarande ganska starka och det regnar har fortfarande inte tagit ett uppehåll. På vägarna har träd fallit ner här och där och vägarna är översvämda med vatten.

Vårat hus har haft tur, vi har fortfarande ström och allt verkar funka som det ska. Men det är HUR många som helst som är utan ström.. Att vara såhär nära alla problem får en att tänka till.. Min tankar går just nu speciellt ut till alla som har flytt från sina hem, fått hemmet förstört från fallande träd eller översvämning och till alla som fått problem av Irene!

I början av året var det snöstorm, i början på sommaren var det tornado, några dagar sen var det jordbävning och nu är det denna orkanen/stormen.. Vad händer egentligen med naturen??

♦ Joey


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0