Washington D.C.

Så kommer äntligen min uppdatering om trippen till Washington D.C.! För att ta det från början så startade resan hemifrån mej ca halv 8 på fredagsmorgonen. Efter att ha åkt taxi, tunnelbanna och buss var vi ganska så extakt 12 timmar senare äntligen framme på hotellet. Vi stod gapande i hotellet som var bland det lyxigaste jag bott på!  Lämnade iallafall väskorna på rummet innan vi gick ut för att käka lite middag. Mycket mer än en middag ute hade vi inte ork med, då vi sedan hamnade utmattade på hotellet:P

Efter lite Starbucks frukost på lördagmorgonen packade vi oss alla in i bussarna. Vädret för dagen = regn. För en gång skull kan jag stolt säga att jag faktiskt hade ett paraply med som jag och Leyro trängdes under hela dagen:P Första stoppet på den guidade turen blev Vita Huset! Hur overkligt som helst att stå där utanför..! :) Washington D.C. är en stad som har en massa monument, och såklart fick vi se några av dom:) Nästa stopp blev National World War II Memorial. Grymt fin plats där dom hedrade alla som kämpat och stupa under andra världskriget. Därefter fick vi se Vietnam Veterans Memorial, Lincon Memorial och såklart den höga Washington Monument. Bussen tog oss sedan runt så vi fick se lite mer av staden innan turen avslutades vid U.S Capitol byggnaden.

När guiden tog slut fick vi två val. Vara lata och åka tillbaka till hotellet eller att hoppa av och utforska staden själv. Jag och Leyro valde att hoppa av:P Utforskade Capitol byggnaden lite mer innan vi hamnade på det stora Visitor Center där vi kunde gå in och värma oss samtidigt som vi aktivt kunde se mer av vad staden har att erbjuda:) Hittade till sist en tunnel som gick till Library of Congress vilken var en mycket bättre syn än vad vi hade förväntas oss! Otroligt gammal byggnad som var otroligt vacker faktiskt:) Jag och Leyro insåg sen att vi var hungriga så vi tog taxi tillbaka till hotellet för att byta om och begav oss till en Cubansk restaurang nära China Town.

När vi var mätta och belåtna begav vi oss tillbaka till hotellet för att fixa till oss till den årliga NAVY balen som ägde rum in Annapolis ca 40 min från D.C. Verkligen en häfftig upplevelse att se alla pojkar i sina vita kostymer:) Och visst dansade vi loss. I ca 2 timmar sen tyckte vi det var bra. Men två timmar ytterliggare fick vi vara kvar där innan vår buss tog oss tillbaka till D.C. Jag och Leyro vägrade inse att kvälen tog slut där så drog med oss dansken Maja och tysken Yolanda ut när vi väl kom hem:) Dansade hela natten lång och hamnade till sist på efterfest i Virginia:)

Efter alldeles för lite sömn vaknade vi upp i ett solit Washington på söndagen, typiskt kan man ju tycka! Men vi avnjöt en frukost och gick lite runder innan det var dax för att packa ihop och börja resan hemåt! Intensiv helg, men hur rolig som helst :D


Utsikten från vårat rum. Rakt ner i lobbyn.


Vita Huset!


National World War II Memorial


"Here we mark the price of freedom". Väggen bakom är fylld av stjärnor. En stjärna representerar 100 amerikanare som dog eller som fortfarande är försuvunnen sedan kriget..


Delar av Vietnam Veterans Memorial


Lincon Memorial


Aj! Jag blir stucken av Washington Monument:P


U.S. Capitol


Library of Congress


Alla Au Pairer står redo inför NAVY balen i lobbyn på hotellet! Vart är då jag? Jo längst upp till höger kan ni se mitt huvud sticka upp:P


Jag och Leyro innan balen :)


När vi på kvällen gick ut i D.C. fixade min älskade Ronja, som jag lärde känna för nästan exakt ett år sedan på training school, in oss på klubben Spot. Och inte nog med det, vi kom in VIP. För övrigt var det underbart att se henne igen! :)

♦ Joey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0