Never knowing who to cling to when the rain set in.

Som jag nämnde igår så skulle jag försöka sova över hos Leyro, och det gjorde jag också. :)  Skönt att komma ifrån lukten. Dock börjar jag undra om jag blivit Dr Dolittle eller nått.. Inte nog med att vi fick reda på idag att lukten visst kom från något dött djur, troligtvis en mus eller flera möss, men under den lilla stunden jag körde runt i Leyros lilla småstad trodde jag att jag var mitt inne i ett zoo eller något. Det första jag stötte på när jag körde in på Leyros uppfart var fyra råddjur som stod i hennes trädgård. Var kanske inte så onormalt i och med att hon bor ute i skogen. Men när vi sen skulle köra och käka hann vi inte långt förrän något annat djur långsamt kom gåendes över vägen. Både jag och Leyro stirrade som om vi sett ett spöke. Men jovisst var det en pungråtta! Det är inte varje dag man får se det i skåne! haha! :P Läs ironin.. :P Påvägen hem lyckades vi också stöta på ett annat djur. Som vi blev lika förvånade över att se som när vi såg pungråttan. Men denna gången visste vi verkligen inte vad det var! Leyros värdmamma hade en aning om att det kunde varit en Fisher Cat. Något som jag aldrig hört, sett eller ens vet namnet på svenska:P 

Lukten här hemma har blivit mycket bättre, tack och lov. :) "Experten" som kom hit tog ett steg nere hos mej och sa direkt att det var ett dött djur någonstans. Sen tittade han och sa "good luck with finding that animal". Jag trodde jag skulle smälla av då jag verkligen inte vill gå en dag till i denna stanken. Men han grejade det :) Och jag ville nästan krama honom så glad jag blev:P Han frågade mej sen på vägen ut vart jag kom ifrån. Såklart svarde jag Sverige. Då hörde jag honom bakom mej säga något otydligt på svenska. haha! jag såg väl ut som ett frågetecken ungefär men han förklarade att han hade en god vän från Norge som lärt honom en fras på norska:P När jag sen bad honom upprepa frasen kom orden "Jeg er ikke sjuk, jeg er bara svensk" från hans mun. Jävla norrmän :P Lär amerikanarna nått vettigt att säga istället:P


Fisher cat.


Pungråtta.

♦ Joey

Kommentarer
Postat av: Marita

Rena kolmårdens djurpark,fast fisher cat har jag aldrig hört talas om kanske har den ett annat namn på svenska.

2011-04-01 @ 22:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0