Ny årstid, nya tag.

För första gången i USA har jag lyckats se hösten. Träden börjar verkligen att ändra färg och löven börjar falla. Konstigt nog så är det ju inte kallt än och det är väldigt förvirrande för en tjej från skåne! Jag är van vid att blåsten ska vara kallare än kallast vid de här laget och regna ska det väl göras mest hela tiden. Men inte här inte. Jag kan ju inte säga att jag lider direkt. Men jag ska väl inte heller uttala mej förrän den riktiga hösten kommit tilll Boston... Detta är kanske lugnet före stormen, vem vet :P

Men det som ger mej en otrolig höstkänsla är dock att jag sett den första STORA prynaden av halloween! Ni vet sådär äckligt amerikanskt överdrivet! Och redan!! I Sverige pyntar man väl inte förrän typ tidigast en helg innan högtiden. Om ens det. Men USA är mer, större och mer överdrivet! Jag tycker det är kul. Jag längtar ihjäl mej efter att se allt julpynt. Hur fräckt kommer inte det bli då!!? :)

♦ Joey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0