Let's go Red Soxs!

Trots att det var måndag igår så var alla lediga från jobb och skola. Labour day ni vet. Nä jag trodde väl det, jag visste inte heller vad det var. Och helt ärligt hade inte heller amerikanarna någon aning om varför dom fick stanna hemma. Så jag slog upp det till sist och det visade sej vara en liten politisk sak inblandad om jag inte förstod helt fel. Dom jämförde det med Sveriges 1 Maj, ganska vanligt med demostrationer och sånt. Så då vet ni det :) O jag med :) Precis som man borde göra på en röd dag gjorde jag i princip ingenting! Pratade mest på skype med folk. O var dö trött. MEn sen hade jag ju inte tagit det lugnt direkt i helgen så jag fick väl vara lite lat. Jobbade faktiskt en sväng på kvällen så lite nytta gjorde jag :)

Idag började minstingen i skolan. Vilket nu för mej innebär en väldans massa lediga stunder. Var ledig fram till 14 idag innan jag hämtade upp alla barnen på skolan! Och lillen hade världens största smile på läpparna! Stolt över att för en gångs skull även hon skulle bli upp hämtad istället för att sitta och vänta med mej på hennes syskon :)

Efter jobbet blev det lite sådär impulsivt en Red Sox match! Något jag velat gå på sedan jag kom hit! Var kul men varken jag eller Anna fattade någonting. Mestadels av tiden försökte vi komma underfull med vem som ledde och hur länge dom hade spelat och skulle spela. Stämningen kom väl inte igång förrän i slutet på matchen. Och pinsamt nog visste vi inte alls om Rex Sox förlorat eller vunnit när vi gick därifrån... Men dom förlorade. Kanske därför stämningen var som den var:P haha!


Fenway Park, Redsoxs hem arena.


Let's go Red Sox, Let's go!




Anna :)


Ja jag köpte två red Sox Kepsar i all hast. Nästan ett måste. Jag menar alla Bostonbor har ju minst en red soxs keps hemma! :P


Brist på annat på Tet hem. Leka gangster är det vi är bäst på.. Eller kanske inte:P

En liten notis sådär! Jag vet att idol drar igång hemma i sverige idag. Och lite av en slump fick jag ett sms av Hannah idag som satt på flygplatsen påväg hem från Providence. Tydligen hade dom då spelat Erik Grönwalls låt Higher på radion! Inte illa av lilla idol Erik att få hit sin låt hela vägen till USA :P

♦ Joey


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0