HalloweenWeekend 2010

Vilken helg! :) Jag hade rätt om min feeling i fredags, för en gång skull :D Mkt skratt och roligheter! Jag ska försöka korta ner allting så gott det går:P

I fredags verkade det inte hända allt för mkt. Så halv 10 gick jag och duschade och tog på mej pyjamas redo för en lugn hemmakväll. Men hann inte mer än att sätta mej ner förrän Anna ringer och vill att jag ska hänga med till en bar i Hingham. Så det blev till att fixa till sej igen och ge sej iväg. Väl framme får jag reda på att Anna inte kom in. (Anna bli 21 någon gång då!! :P) Så istället drog vi hem till Mike och kollade på Skräckfilm :) Passande såhär på Halloween :)

I lördags gav jag mej själv en liten sovmorgon innan jag, Anna och Mike åkte till Ikea:) Jag inhandlade massa ljus och en visp.. Vuxenpoäng? :P Och såklart lite svenskt godis :) hittade även julmust i den svenska shopen, hur awesome var inte det då!? :) på kvällen kom Leyro och Ida och joinade oss. Gjorde oss redo för halloweenParty och tog sedan taxi tillsammans till ett hotell i Braintree! Doug hade hyrt ett hotellrum som det skulle festas i. Låter lyxigare än vad det var;P haha! Kanske är dax för mej att avslöja vad jag var utklädd till:P A Grape! En Vindruva! :D haha! Hade ballonger fastsatta runt hela mej! Och Leyro var min coola grape kompis;P Grym utklädnad och allas ögon när vi kom in i det lilla hotellrummet slår allt! Haha!

Till min och Leyros fördel fick vi bytat till ett större rum bara 15 min efter vi kom! Jag kan säga er att det var inte lätt att gå runt med ballonger på sej! Man slog till alla hela tiden och slog ner en och annan sak bara man vände sej om:P Men det var en grymt rolig fest! Som varade fram till klockan 5 på morgonen! Leyro blev på egen begäran ganska så snabbt ett russin:P Men när jag kom hem hade jag 3 ballonger kvar, vilket jag kan tycka är ganska så bra. Jag menar det var nog inte någon som Inte ville smälla våra ballonger! :P Våran kostym blev en Succé och jag tackar mitt värdbarn sååå sjukt mkt för den brilljanta iden :D

Hade både Leyro och Anna som sov hos mej så idag vaknade vi alla RÄTT så trötta! Men drog ändå iväg på en liten roadtrip mot Salem! Salem är ett känd turistställe under hela oktober och under Halloween! Det är nämnligen en Häxstad:P Massa historik om om häxor och grejor. Iallafall så hittade vi dit efter många om och men. Och det var verkligen HUR häfftigt som helst! Varanan människa var utklädd till något. Barn, vuxna, gamla, unga, till och med hundar! Gick runt och kollade på alla människor och till slut hamnade vi i ett spökhus. Dom hade nån 3D grej.. Skådespelare som kom fram och skrämde oss. Riktigt läskigt var det! Men kanske inte värt 10 dollar.. :P

När bilen rullade in på min gata trodde jag dessutom inte mina ögon! Var såååå mkt barn där! Alla skulle gå bus eller godis! Helt galet! Halloween är så mkt större här i USA. Och jag är så glad över att jag fått vara med och fira denna galna traditionen! Kunde inte blivit bättre! :) Men en bra helg kommer kanske inte utan bieffekter. Är sjukt trött! Så bilder får vänta tills imorrn! :)


Detta är kanske den bästa bilden jag kunnat få på ett riktigt utsmyckat hus! Man kan se sånna extrem fall som detta i mellanåt:P Man blir lika häpen varje gång! :)


The grapes :P

♦ Joey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0