Facebook Me.

Precis hemkommen efter lite bio med Linda :) Träffades så mycket halvvägs vi kunde komma varandra, en bra idé tycker jag! Men usch inte kul att köra när det är mörkt ute och det regnar.. Dessutom har amerikanare stora problem med att fixa till linjer på motorvägen, man ser knappt ens dom! Inte ens när det är ljust ute! Så ni kan ju tänka er hur jobbigt det är när det är mörkt! När jag ändå är inne på hur amerikanare håller sina vägar i skick så kan jag ju meddela att jag är lite orolig hur det kommer vara när snön börjar komma.. Så fort det regnar svämmas vägen över med vatten. Och alla verkar finna sej i det. Så jag undrar om dom är så flitiga med att ploga...

Men för att komma tillbaka till filmen som vi såg! Blev social network denna gången! Filmen som berättar hur facebook kom till. Kan ju även meddela för dom som inte vet att killen som kom på det faktiskt satt inne på Harvard Campus. Alltså en student på Harvard University. Fräckt! :) Filmen utspelades sej därför mycket runt Harvardområdet i Boston. Filmen i sej var ganska seg imellanåt eller så var jag helt enkelt för trött för att hänga med i alla svängar:P Men ändå kul att se hur allting startade. Nu har ju facebook runt 500 miljoner medlemar. Nästan lite stört hur stort det blivit..

Jag har inte riktigt kunnat förklara för alla är hemma (för dom som inte vet), hur riktig boston accent faktiskt kan låta. Kan vara helt omöjligt att höra vad dom säger.. Som om dom bara gör en massa ljud ifrån sej! Men här kommer en video där Ben Affleck visar hur det kan låta! Gaaanska roligt haha!




♦ Joey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0