Thanksgivning!

I torsdags var det dax för THANKSGIVING! Som jag hade längtat att få uppleva detta i USA! :) Skulle egentligen tagit taxi hem till Ida och hennes värdfamilj men hon var snäll nog att hämta mej:) Väl hemma hos Lisa och Steve, hennes värdföräldar, var hela huset fullt med folk! När vi räknade in alla blev vi 27 stycken :) Så ni kan ju tänka er hur många nya ansikten och namn det var att hoppa in och börja samtala med! Men det gick hur bra som helst! Alla var riktigt trevliga :)

Alla käkade lite ost, paj och kex medans vi minglade runt! Och i bakrunden hade dom tven på då Patriots (bostonlaget) spelade football match! Football är tydligen en stor del av thanksgivingfirandet :) Slutade senare med att dom vann :) Många hjälptes åt att fixa till middagen! Kalkonen var påväg att bli klar, och allting skulle värmas upp. Ganska smart det dära. Lisa och Steve fixade med kalkonen och var värdar medans många hade med sej lite allt möjligt som skulle med på bordet. Och vips hade vi MYCKET mat!!

Alla satte sej sedan ner och det var dax för middagen. Gud vad vi åt! Stuffing, potatismos, sötpotatismos, grönsaker, två olika kalkoner)en friterad och en grillad i ugnen) ja för att nämna något! Jag höll ju nästan på att dö där ett tag. haha! och trött blev man efter maten! Eller ja maten blandat med alla intryck :P haha! Ganska snabbt efter maten var det dax för efterrätt också! En av Steves systrar var tydligen grym på att baka efterrätter så hon hade tagit med sej massor av småkakor, en chokladpaj eller något liknade iallafall och en stor mototskaka! Och herregud, den morotskakan var inte att leka med! :P Sedan var det dax för familjefoto! Alla samlades utanför och jag höll mej lite i bakrunden. Men det slutade med att även jag blev indragen i fotot :) ja som sagt, det var underbart roliga och trevligt människor där! :)

Runt 5, 6 tiden var alla mätta och belåtna och eftersom många hade en bit hem åkte dom flesta! Kvar blev bara jag :P Ja o Lisas föräldrar också, men dom bodde hos Lisa och Steve under deras vistelse:) Lisa kommer ju egetnligen från Veberöd så föräldrarna hade kommit långt:P 

Efter att jag umgått lite med Idas värdfamilj en liten stund kom Viktor och Leyro och hämtade mej. Dom skulle köra mej hem så jag slapp ta taxi. MEN dom hade andra planer.. Vi skulle nämnligen till en bar tyckte dom. Men allting var ju stängt :P haha! Dumma Au Pairer:P haha! När vi var påväg att ge upp och åka hem till Viktor så upptäckte vi att Stars hade öppet. Så vi mellanlandade där ett tag innan vi ändå fortsatte hem till honom. Där fick jag smaka mexikanskt godis. Det mesta gick väl ut på att Viktor tvingade i mej massa saker medans jag hade papperkorgen i högsta hugg reda för att spotta ut! Ja det var nog inget som var gott! tacka vet jag Svenskt godis:P haha! när vi till sist tröttnade på det körde Viktor hem oss till Leyro. Sen kom jag inge längre än så utan deckade i hennes säng! 

Så nu när thanksgiving är över kan jag ju sammanfatta med att det egentligen bara är en stor middag som man spenderar med familjen. Men trotts det så var det underbart att få uppleva! Jag bara sög in upplevelsen. Man vet ju aldrig om man kommer få uppleva det igen! 

Sen ska man ju säga var man är tacksam för. Vi gjorde inte det vid matbordet som vissa familjer gör. Jag tänkte först göra en lista här i bloggen. Men då jag inte fick till listan på ett bra sätt så skippar jag det. Jag är tacksam för så mkt lixom. Att jag är här i USA, alla nya människor jag stött på, all familj och vänner hemma i sverige och allt det dära :) 

Sist men inte minst vill jag iallafall tacka Lisa och Steve för att dom så vänligt lät mej ta del av deras thansgivning firande! Och till Ida, för utan henne hade jag nog aldrig fått inbjudan :)  


Borden var fint uppdukade!


Mingel! :)


Stooor kalkon! :P


Steve i full gång med att skära upp kalkonen!


Bordsplacering!


Ja se så mycket mat! och på denna bilden har all mat inte kommit upp än! :P


Tallriken blev proppfull och jag blev proppmätt!


Full action i köket!

´
Efterrätt!

♦ Joey


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0