Black Friday!

Dagen efter thanksgivning har amerikanarna en dag som kallas Black Friday. Det är en dag då många affärer öppnar tidigt och har massor av rea. Då det är en traditon så skulle jag och Leyro prova på detta, fullt ut! Det betydde att klockan ringde klockan 3 på natten/morgon och vi fixade snabbt till oss och begav oss iväg. Kanske ska nämna att vi la oss ungefär halv 2 på natten. Det var väldigt nära att vi gav upp och gick och la oss igen. Men orden "man lever bara en gång" gjorde att vi ändå masade oss ut.

Första stoppet var Kohls. Dom har allt mellan himmel och jord. Dessutom var affären ganska nära Leyros hus och oppnade klockan 3 på morgonen.. Nog för vi hade förväntas oss att det skulle vara lite folk där halv 4 på morgonen men det var verkligen full rulle! Sprang in och ryckte tag i ett par vinterskor som dom reade ut 40 dollar billigare än vanligt. Trots den tidiga timmen fick vi vänta i en mindre kö för att betala. Vi tyckte det var mycket men vi visste inte då vad som väntade oss...

Gjorde ett stopp på McDonalds för lite snabb frukost och sedan hemma hos mej för att sedan åka till Best Buy i Braintree. Best Buy kan liknas med On Off eller siba hemma, och såklart skulle vi dit för att jag skulle se om jag kunde hitta någon dator. Dom öppnade klockan 5 och vi rullade in på parkeringen runt 20 över 5. Då var det kaos.. Folk hade tydligen varit där länge! det fanns till och med folk som sovit utanför.. Så ni kankse förstår att det  inte var lätt att hitta en parkering och vi fick stå 15 min i kö bara för att komma in!!

Det var verkligen folk överallt. Så jag tittade snabbt genom laptoparna innan jag frågade en kille en fråga om tangentbordet. Han beordrade mej att ställa mej i kön vid dom "gröna ballongerna"´där jag skulle få hjäpla med allt. Höll på att dö av skratt när jag kom fram till ballongerna och ser kön... Den var inte att leka med!! Men vi var ju där och det var inte lägligt att backa ur! 1 och en halv timme senare fick jag hjälp... Sedan stod vi ytterligare En halv timme i kö bara för att betala för datan! När vi trodde alla köer var slut och vi äntligen skulle få gå ut ur affären fick vi ställa oss i ÄNNU en kö för att komma ut!! Vid  utgången skulle dom ju såklart kolla genom alla kassar och kolla så att kvittot stämde överrens med innehållet.. Sååå efter 2 och en halv timme kom vi ut därifrån! Herregud var allt vi hade att säga! haha!

Men dagen hade ju precis börjat! Vi dros oss vidare till köpcentrumet där det som tur var inte var helt kaos. Det var som en vanlig helgdag, fast 7 på morgonen:P haha! Gick där inne ett bra tag men halv 11 kunde vi knappt lyfta fötterna längre så trötta vi var! :P Så vi drog vidare för att käka lite mat innan vi körde hela vägen hem till Leyro, Där deckade vi mer eller mindre direkt när vi kom upp till hennes rum. Jag trodde jag skulle kunna lägga mej på golvet och titta lite på tv. Men somnade nog så fort jag lagt mej ner:P haha!


Om ni kollar noga kan ni skymta dom gröna ballongerna! Men kön började inte ens där. Nä efter dom gröna ballongerna väntade ca 30 min till i väntan på sin tur..


På köpcentrumet var det till och med folk som tog sej en tupplur så trötta dom var:P

♦ Joey


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0