En dag i Boston!

Hade en liten sovmorgon i morse, GÖTT! :) Idag hade jag bestämt att jag skulle träffa tysken Julie i hennes stad som ligger utanför Boston, men när jag satt mej i bilen och skulle köra så blev det ändrade planer. Vi skulle in till Boston! Visst sa jag, som inte hade en aning om vilken adress tågstationen låg på.. Men efter att kört fel 2 gånger så var jag faktiskt där:) Tog tunnelbanan och hoppade av på rätt hållplats, OJOJOJ:P :) Imponerande av mej:P Julie hade inte än lyckats komma in till Boston så jag mötte upp 2 andra tyskar Mika och Laura som vi ändå senare skulle möta upp. :) Gick runder lite i affärer och jag fick se Bostons lite mer soliga sida. Sist jag var där regnade det ju:P

Efter jag även hade druckit min första kaffe på starbuck någonsin, mötte vi upp julie och vi begav oss ner till hamnen och till där flottan än gång legat under inbördeskriget. Hade väl inte så mkt tid att ta reda på exakt vad det var vi tittade på, men den här båten pratas det mkt om tydligen:P Jag själv tog med mej en broschyr hem som jag sen ska läsa igenom:)



Båten!



Aj aj Kapten;P



Efter vi sett båten och gått både dit och tillbaka så jag fick sett ännu mer av Boston, begav vi oss hem till Mika. Hon bodde mitt inne i Boston i en lägenhet, inte så vanligt bland alla Au pairer. Men det var som på film:P Satt en vakt inne i ett bås och släppte in oss. Hissen, korridorerna ja allt påminnde en bara sååå mkt om USA :P Utsikten var ju inte illa den heller:P

Dagen avslutades i parken där vi hade en härlig picknik:) Väldigt trevligt och kul att träffa lite nya folk idag:) Det faktum att dessa tyskar faktiskt envisas att prata engelska och inte tyska hela tiden gör att man inte mer än kan gilla dom:P :)



Ps. Imorse hittade jag mina nycklar igen!! :D Jag nästan skrek ut av lycka:P :)

♦ Joey

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hallå där :)

Välkommen hit får man väl säga då! Allt verkar vara bra med dig..? Klart vi ska ses! Hur långt ifrån stan bor du? Tar det långt tid för dig att ta dig dit? :)

2010-05-23 @ 15:22:04
URL: http://cillihej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0