USA :D :D

Jag är i USA!!! Kan inte fatta det med det är jag!! :D Klockan är nu här halv 9.. O hemma halv 3.. Jippy!! :P Men snart får man krypa till kojs i den inte allt för bekväma sängen på det inte alls för hippa rummet. För den som inte vet befinner jag mej på John's University som ligger en bit utanför NY! Skolan där nu fram tills fredag då jag åker till familjen ska bo på:)

Har varit helt Crazy 24 senaste timmar! Körde väldigt nervös från Malmö och Sverige kl halv 5 imorse. Kom fram till Kastrup. O allt gick väl helt okej där. Enligt mej var tanten vid in-checkningen en bitch, men det kanske bara var jag som tyckte det:P Fick säga hej då till mamma och pappa.. Vilket var jobbigare än jag kunnat föreställa mej! Kände att man ville bryta ihop men försökte lägga undan känslorna och fokucera på vad som skulle komma! Och tänk vad man kan bli som ett litet barn igen med föräldrarna brevid sej. När jag sen blev själv kvar var jag tvungen att koncentrera mej för att ens komma på flyget:P

iallfall landade jag i england utan problem! Det var väl i England som det uppstod en liten putte sak! Fast för mej höll mitt hjärta på att hoppa ut bröstkorgen! Vid säkerhetskontrollerna tog personalen mitt boardning pass. Sen blev jag supernoga visiterad och efter det var boardingpasset borta!! PANIK!! Men personalen var hjälpsamma som tur var. Och nä alla där hemma, det var inte mitt fel, det var deras:P Men inget hände och jag kunde lugnt o stilla gå ombord på flyget mot NY. :D Även de flyget gick hyffast. Om man bortser från den otroligt trånga platsen som jag fick. Dessutom fick vi nästan sitta ner alla 7 timmar för var ordentligt med lufthopp el vad det heter som gjorde att vi var tvunga att hålla oss på våra platser.. Men annars helt okej resa:) En syn jag aldrig glömmer är när vi skulle in för landning. Att se hela NY från luften. Alla hus. Alla dockhus! Sjukt overkligt!

Efter lååång väntan på att komma in i USA gick jag äntligen ut med alla min tunga väskor! En snubbe stog med en skylt "Cultural Care Au Pair" utanför och jag och en tysk kille åkt med honom till skolan! Mkt information har man fått under dagen här på skolan! Och många nya ansikten! Men alla verkar trevliga så ska nog inte bli några poblem :) Imorrn är alla lite piggare och förhoppningsvis lite mer på hugget. Kul dock med alla kulturer. Roligaste var ändå alla spansktalade tjejer som jag råkade nämna för att jag läst spanska i 4 år. Det blev typ kaos på 15 st som ville att jag skulle kläcka ur mej något. Och inte trodde jag att una cervesa por favor skulle få sånt fnitter och få vissa att vika sej av skratt. Gott om humor tydligen. Det gillar vi!

Nu ska jag avsluta mitt långa inlägg. Dax för sängen så jag orkar med alla lektioner imorrn! God natt på er alla, som antagligen redan sover gott hemma i Sverige :)

♦ Joey


Kommentarer
Postat av: marie

åh vad bra att allt gått bra! Haha :D låter jätteroligt!!!

2010-05-04 @ 09:12:27
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/
Postat av: malin

vad kul att allt gick bra iaf (y)

2010-05-04 @ 09:25:02
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Marita

Vad skönt att allt gått bra,ha det nu så jättekul.

Kramar Marita

2010-05-04 @ 19:23:32
Postat av: Mamma Maggan

Kuuuuuuuuuuuuuul gumman !!



Var jättennärvös för dig igår, satt bara på ditt rum i princip hela dagen och bara tänkte. Du vet att det inte är för att jag inte tror du klarar det utan bara för att jag kommer att sakna dig så oerhört mycket. Du är ju min tvillingsjäl, det vet du ju. Jag hoppas av hela mitt hjärta att du kommer att ha det bra och AS-kul de här dagarna på skolan. Du kommer att trivas i familjen, för det känns ju jättebra. Lev livet gumman och kom hem med en helt ny erfarenhet.

Love y more than life it self.

Kramar från Mamma

2010-05-04 @ 20:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0