Tillbaka i skolbänken

Idag har jag bokstavligen återgott till skolbänken! Alla på skolan delades in i 3 olika klasser, beroende på vart vi skulle bo efter skoltiden. Vår lärare, Marie, är en trevlig äldre dam som vet det mesta om USA. Och det har varit mkt inforamtion idag! Och jag måste säga att jag nog har drabbats lite av jetlag! man är sjukt trött mitt på dagen och det blir ganska svårt att sitta och lyssna. Men i slutet den sista lektionen fick vi sitta och pyssla vilket var lite bättre:P Vi skulle göra något som ett barn skulle uppskatta att få. Jag gjorde en hund! Såg mkt bättre ut i mitt huvud än i verkligenheten.. haha!

Efter kvällsmaten hade vi internationell sing a long med alla au pairer. Vi delade in oss efter land och sen skulle vi sjunga och dansa en barnsång inför alla! Vi svenskar sjöng "i ett hus vid skogens slut" om ni fattar vilken visa jag menar:P Det är verkligen männiksor från hela världen här! Sjukt kul! Argentinga, Australien, Brazilien, Slovakien mm! Och tyskar förstås! När dom skulle upp och sjunga var det säkert hälften av alla som går här! :P 

Maten här på skolan är ganska så illa... Jag är inte kräsen med maten.. Men ni skulle se! Dom har dock en ganska hyffsad salladsbufe, så det är väl i princip vad man lever på. Sallad och lite tillbehör:P haha tur att det inte är så många dagar man ska bo här! :P Duscharna lever sitt eget lilla liv oxå! Som idag tex så duschade jag i kallvatten! Visst det är varmt här! Men kanske inte är det roligaste jag gjort:P Det som dock gör allting så kul här är alla människor här! Så olika! Men alla lika trevliga:)

Idag dök det även upp ett paket från min familj! Det är bara vissa av oss här som fick en present. Men jag var en av dom! Trodde jag aldrig! :) Blev verkligen glad! Tydligen fanns det olika saker i dom. Och jag fick nog en av dom som var mest i! :D Ska ju till NYC på torsdag! Och min familj betalar tydligen för den 4 timmars långa guidade turen! Plus en tur upp i Rockfeller Center där man kan se stora delar av New York uppe från luften! PLUS en middag på en restaurang i närheten av Empire State Building! Fan vad kul det ska bli!! :D Men det var inte det ända i korgen! Har fått presentkort på starbucks (typ som expresso house i Sverige), något presentkort till ett annat fikställe, en vattenflaska, litet block med penna, en keps, choklad och något annat godis OCH en huvtröja! Huvtröjan ska väl likna dom kända Collage tröjorna som dom har här i USA! Nä fan vad jag glad jag blev för de :)

Jag försökte ladda upp bilder.. Men internet är ganska så långsamt här. Så blev bara några! Klockan är mkt här, så måste gå o sova, men gör ett nytt försök imorrn med fler bilder :)



Flygplanet som jag åkte med frå London till New York! Det var verkligen stort!!






Bild från byggnaden där vi har vårar lektioner:)

♦ Joey

Kommentarer
Postat av: Marita

Hej Josefin.

Å vad härligt allt låter ,önskar jag var ung på nytt så man fick uppleva det du gör (förrutom maten och duchen då)vilket äventyr du får vara med om.Njut av varje ögonblick.Kram Marita

2010-05-05 @ 08:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0