Morfar!

Jag ska vara ärlig, för ärlighet vara längst! :) Idag har min dag varit liiiite tuffare än igår.. Barnen har inte gjort det lätt för mej. Men jag förstår dom! Det var nog jobbigt för dom att Jowita åkte igår hon har ju varit här i 2 år! Och jag är ju helt ny klart dom måste testa mej. Så det kommer väl vara såhär då och då i början. Men det är tur att dom är helt underbara mestadels! Verkligen glada och kärleksfulla barn:) Så jag kan stå ut! :P Dessutom så när min värdmamma kom hem så kändes det så bra! Allt känns så bra med familjen! :) Men jag måste ge det tid. Sen tror jag allt kommer gå som på räls:)

Efter jobb idag började jag dra och slita i köket.. Och insåg att det mesta som finns i skåpen är gammalt.. vissa saker hade gått ut 2007!! Så jag tog fram sopsäcken.. mohaha! :P Men vissa saker kändes konstigt att slänga.. jag menar brukar inte typ rapsolja och kryddor hålla föralltid?? :P typ. På tal om mat så är maten ganska så konstig här på andra sidan jordklotet.. jag tror jag har rotat genom hela familjens frys och kyl för något ätbart men har inte hittat mkt:P Kanske dax att själv köra till affären? :) Iallfall så hittade jag något bröd som såg ut att vara lite fullkorn och kryddor i sej. Så igår la jag in den i micron för att värma den. ..När jag sen tog ut den märkte jag att det inte bara var bröd! Den var fylld med ost och köttbullar!! Tydligen jävligt svårt att hitta ett vanligt fullkornsbröd i detta landet:P

Nu senare på kvällen så har jag och min värdpappa inspekterat min säng. Jag märkte nämnligen att det var något fel på den när jag la mej i den första gången. Och jag hade rätt, hela madrasstommen var HELT sönder! Så i helgen ska dom köpa en ny säng till mej. :) Och min värdpappa skämdes för att han visste inte att den var sönder. Men hur skulle dom kunnat veta de? Känns iallfall bra att dom inte ignorerar sånna saker. Jag sa det lixom till dom igår och idag bar dom runt på madrasser hit och dit:)

Idag går mina tankar helt och hållet tillbaka till Sverige och min familj! Älskade morfars begravning var idag... Jag hoppas det var en otroligt fin begraving! Tyvärr kunde jag inte själv vara där.. Men hoppas Morfar tittar ner på mej och tycker att det jag gör är bra. Att han är stolt över mej. Och att han förlåter mej för att jag inte kunde vara där. Själv har jag suttit hela kvällen med ett tänt ljus bara för han. Nu hopppas jag bara att han får det bra uppe i himlen! <3




<3

♦ Joey


Kommentarer
Postat av: inga o torsten

Hej Jossan!

Tack för dina brev vi får. Vi är med dig hela tiden,

ser allt du ser,du beskriver så bra. det käns som om du inte är så långt borta längre tack vare dina

brev. Tusen kramar. Mormor Torsten.

2010-05-15 @ 09:47:03
URL: http://jsword.blogg.se/
Postat av: Tinde

även om det är jobbigt att din morfar itne finns så är det ju bra på det sättet att han nu kan vara med dig :)

2010-05-15 @ 19:08:27
URL: http://theadventuresoftinde.blogg.se/
Postat av: Pappa

Det är jag helt övertygad om Josse. Åge vet om att du inte kunde komma men han önskade dig också all lycka i USA. Kram på dig och jag älskar dig Pappa

2010-05-16 @ 01:04:56
Postat av: Mamma Maggan

Jag lovar dig att det var en fin begravning, allt gick i skogens spår precis som om han själv skulle ha valt det och du vet ju att morfar inte är sådan att han skulle missunna dig något som du gör nu. Självklart är han med dig varän du går och gör dessutom visste han ju att du skulle till USA och tyckte att du skulle ta hand om dig och ha roligt där borta.



Love y forever, bamsekramar från mamma

2010-05-16 @ 17:49:05
Postat av: Ronja

LOVE <3

2010-05-17 @ 23:03:14
URL: http://klingandemusik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0