Memorial Weekend!

Trots att det är måndag så är i princip alla lediga från jobben, även jag! Detta beror på att det såklart är en helgdag såkallad memorial day! Vad jag förstår av denna "högtiden" så är dagen tillängnad alla som krigat och stupat under kriget. Alltså en dag då man ska minnas alla som kämpat för Amerika lite extra.

Jag har inte alls gjort speciellt mkt idag tagit det lugnt och så. Går istället vidare till mitt "bildspel" om gårdagen! :D



Dagen började med lite "ta det lugnt tid" i den fina parken Boston Common :)



Gick sedan runt i 2 timmar och bara tittade på allting:) När värmen började slå till och våra fötter började göra ont satt vi iss vid vattnet och vilade en stund:) Faktiskt ganska varmt i vattnet:)



Typisk turistbild från fina boston:)



Starbucks är, som kanske vissa vet, väldigt populärt i USA! Det är som expresso house hemma, fast 1000 ggr populärare. Där var vi 3 ggr under dagen! Jag antar att jag kommer vara beroende av kaffe när jag kommer härifrån:P



Efter att ha gått runt ännu mer hamnade vi i ett köpcenter i Cambridge. Vi försökte gå lite i affärer men det slutade med att vi satt oss på Cheesecake Factory istället o åt en god lunch:D Efter lunchen hade vi mer energi och kunde gå runt lite till i köpcentrumet:) Provade bla den ny Ipaden:) Fräckt att hålla den i sin hand kan jag säga:P Man har ju hört så mkt om den:)



Vi gick vidare till Public Park. Jag tror parken hette så om jag inte har fel för mej:P haha! Iallfall så stod dom här o spelade så fint " alla fåglar kommit ren" :P och jag kunde inte låta bli att nyna med:P Och ta den höga stämman samtidigt som den vanliga, i mitt huvud:P Som jag alltid brukar göra med mamma:P haha!



Sen åkte vi en sväng i svan båtarna! Ganska så onödigt egentligen. Man åkte inte speciellt länge, men det är en turistgrej så varför inte? :P Mysigt var det iallafall:)



Denna stackaren fick sitta där bak och TRAMPA hela båten... Men åtmindstonde får han bra benmuskler av det:P



Denna ungen slänger i FLINGOR till fåglarna.. Jag menar vad hände med brödet?? Tydligen är det annorlunda att mata ankor här oxå:P



I Boston Common var det en massa flagor uppsatta. Just eftersom det var Memorial Weekend. Varje flagga representerar en person som stupit i kriget.



Och ifall jag hade missat det. Så är jag i USA:P



Senare på kvällen fick jag se dom väldigt vanliga uppträdanden dom har på gatorna! här dansar ett gäng riktigt grymt! Och jag måste påpeka att dom vet hur dom ska charma publiken för att få pengar:P



Kvällen avslutades genom att jag fick se Boston By Night! Underbart vackert att se alla lampor som var tända! Fick tyvärr ingen bra bild på det, men jag antar att jag får fler tillfällen:P Fick dock en fin bild på solnedgången genom alla husen. Tyvärr kunde jag bara inte låta bli att trycka upp mitt huvud imellan den fina bakrunden när en av tyskarna tog bilden:P

Finns så många fler bilder jag vill lägga upp. Men jag kommer nog lägga upp en del på facebook senare:)

jag vet att det börjar bli lite tjatigt att läsa o vilka jag pratat med hemifrån under dagen:P men för att inte direkt glömma någon så skriver jag det idag med:) Idag blev dagens telefonsamtal till Maj-Lis:) Precis som med alla andra så var det underbart att höra hennes röst och veta att hon mår okej! <3

♦ Joey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0