Long day!

Today har jag testat mina gränser för hur stort tålamod jag har..! Men jag överlevde dagen:) Och jag har insett att jag klarar mer än jag innan förstått. Man lär sej verkligen något varje dag:P

Av lite olika orsaker så skulle tvillingarna idag inte vara i skolan hela dagen så jag skulle hämta dom kl 10. Vi åkte till Zoo och tittade på alla fina djuren:) Ett lejon stod nära oss och röt, fräckt:P Träffad även en kompis:) En gorilla som i princip tittade på mej med puppyeyes och bad om att ta med mej honom hem:P Jag hade gjort det om det hade gått:P haha! Jag gillade verkligen detta zooet för man kom så nära alla djuren! Dock kunde jag, djurvän som jag är, inte låta bli att få en tanke om att jag tyckte synd om dom. Dom skulle varit ute i det fria! Men som tröst fick jag se att djuren hade stora ytor att röra sej på, och blev väl omhändertagna:)

Anyway, för att nämna det om tålamod igen, så var det på zooet barnen verkligen ville se vad jag gick för.. PUUUH!! Det var inte nådigt heller! Men jag har hört värre historier än vad jag fick uppleva så det var bara till att bita ihop och göra det bästa av situationen! Delvis hade jag riktigt trevligt med dom, så med lite TID så kommer allting gå på räls. Det är iallafall var jag tror:)

När min värdmamma kom hem var jag ganska så trött efter dagens äventyr men bestämde mej ändå för att följa med på pojkens baseboll match nu på kvällen! Och hade riktigt roligt:) Träffade en nära vän till min värdfamilj som var en underbar gammal dam:) Hon hade själv varit i Sverige vilket hon gärna berättade om:) Det var en sak som hon sa som gör att jag fortfarande sitter här och småskrattar för mej själv:P Hon försökte nämnligen förklara vilka 2 städer hon hade besökt i Sverige! Den ena var ju såklart Stockholm! Den andra var en stad som hon hade bott i när dom varit i Köpenhamn. Dom hade åkte över till Sverige för det var billigare att bo där. "En trevlig LITEN stad"... Malmö kanske frågade jag henne. JA! Malmö var det ju staden hette, underbar liten stad.. Jovisst. Malmö är ju verkligen litet:P Bara Sveriges 3:e största stad haha! Ibland får man verkligen svart på vitt hur stort USA är jämfört med lilla Sverige:P

Klockan börjar bli mkt här på andra sidan jordklotet nu. Och det är snart dax för mig att sova. MEn först tänkte jag glo lite på tv:) Förresten kan jag också nämna att min tanke var att lägga ut lite bilder idag.. Men såklart vill inte internet som jag vill, eller kanske är det min blogg som klyddar. Så jag får helt enkelt försöka igen imorrn:)

♦ Joey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0