Känns som utomlands! Ops, det är jag ju!

Vädret har varit lika underbart som igår! Men jag har som jag skrev igår, ändå försökt undvika solen en del. För fy katten vad bränd jag blev igår.. Började min dag med att ta det lite lugnt. Eller planerna blev var väl egentligen att jag skulle köra till det stora köpcentret som ligger 15 min från mej. Men en skypedate med mamma och mina syskon fick vara lite viktigare:) Var faktiskt lite smått underbart att se mina små huliganer igen, efter såhär över 3 veckor sist man sist såg dom:) Det måste jag erkänna. Efter den skypedaten var det dax för Tackan och min date:) KUL att höra och se henne! <3 Lite omväxling från alla mejl och grejer jag annars gjort med alla kompisar:)

Klockan hann bli mkt innan jag kom ut ur huset. Och jag tänkte att jag visst skulle hinna till köpcentret. Kom ut på motorvägen och insåg att trafiken var TUNG! Jag körde såklart fel.. Men det var väl det valet jag fick ta när 4 filer delades till 2 och 2 som gick på olika håll. Och jag hade inte en chans att ta mej igenom alla bilar. Jag som aldrig ens velat drömma om att klara av att köra i Stockholm kan nog med ganska stor säkerhet kunna säga att jag kommer fixa det gallant efter ett år här! Men för att återgå till min väg till köpcentret så lyckades jag såklart inte hitta det denna gången heller... Hittade dock Macy's så gick en sväng där inne men stressen hann ikapp mej så jag var där inte länge.. Var ju tvungen att vara hemma en viss tid eftersom jag skulle passa barnen typ en halvtimme.



Efter mitt korta arbetspass så bestämde jag mej för att ta bilen till mataffärern. Något jag glömt berätta är att jag insåg att när jag förra veckan skrev att jag hamnade i fel mataffär så hade jag faktiskt inte hamnat fel. Affären låg bara BREVID den jag gick in i. Smart! Lyckat! Bra Josefin:P Men nu hamnade jag iallafall rätt. Och spenderade ungefär en och en halv timme där inne, rekord för mej inne i en mataffär tror jag!! Men jag ville gå igenom det mesta, fast hann ändå inte med allt för min trötthet kom ikapp mig. Hittade till min lycka faktiskt Wasaknäckebröd där inne! :) Woohoo!

När jag körde hem fick jag syn på en termometer som visade 28 grader! Och klockan var nästan 8 på kvällen! Men får samma känsla som när man varit utomlands på semester. Bara det att jag faktiskt bor här nu:)

Jag är lycklig över att jag inte har pollenallergi, det är ju en sak som är säkert!!! För här är sjukt mkt pollen!! Allting är täckt med pollen! Så jag tackar mina gener el vad det nu är som gör att man får allergier för att jag slipper det. För det måste vara en ren PINA!! Min värdmamma berättade för mej att hon faktiskt aldrig sett så mkt pollen här innan. Så kanske är det något rekordår eller något likande.






Jag och tyskarna Julie, Laura och Mika när vi var i Boston förra helgen:)

♦ Joey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0