Hästar!

Halv 7 gick jag upp i morse. Det var visserligen min lediga dag. Men tvillingflickan i familjen skulle iväg på en hästtävling och det ville jag absolut inte missa! :) Var härligt att vara bland hästar igen:) Vädret var super! Solen sken men det blåste lite så det var inte för varmt:)






Det var ganska mkt som skillde sej från tävlingarna hemma i Sverige. En sak som jag la stor märke till var att många hästar hade löjligt lång svans!! Hemma hade vi klippt den 10 ggr om! Men tydligen skulle det se snyggare ut.. Själv vet jag väl inte om jag tyckte det precis.. Alla engelska hästord var oxå ganska svårt att hänga med i! Jag vet en del om hästar och vill gärna svara på alla miljoner frågor som min värdpappa hade:P Men det var svårt att hitta rätt ord:P Måste nog plugga upp mej lite på den fronten:P



Hon var så duktig lilla tösen:) Kom 1a i två delmoment och 2a i ett! :) Hon var faktiskt duktig för att vara en liten åttaåring:)

På vägen hem var det taket ner på cabben och bara känna vinden i håret. Och visst blir man lite mallig när man åker förbi alla andra i en snygg BMW utan tak:P Kan lixom inte låta bli att tänka "HAHA" ! :P

Varit ganska rastlös under dagen... Men lyckades städa igenom lägenheten och få lite ordning:) Och sen begav jag mej ut på en härlig promenad i solen:) Väl tillbaka i huset hade familjen gjort en liten brasa där dom passade på att elda upp lite kvistar som hade skräpat ner i trädgården. Samtidigt som barnen grillade marshmallows! När det var dax för barnen att gå in och lägga sej passade jag på att stanna kvar och vara lite social med min värdpappa. :) Lika trevligt varje gång:)

Den enda saken jag egentligen ångrar att jag inte gjorde idag var nog att jag inte tog någon solkräm på mej.. DUMT! Nu har jag en ful bonnabränna! Great!

♦ Joey

Kommentarer
Postat av: Mamma Maggan

Hej Gumman !

Ja de såg väldigt konstigt ut med de långa svansarna på hästarna, tycker de borde fastna men så är det nog inte. Fackord är ju inte lätta, det är ju inte dom orden man läser in på engelskalektionerna precis.

Njut av dina BMW-färder det är du värd.



Bamsar från Mamma

2010-05-17 @ 08:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0