Fullproppad dag!

Jag har fortfarande inte fatt internet till min data.. Och saklart sa funkar inte min addapter har i usa... Sa jag har daligt batteri pa allting! Men ska ta tag i det imorrn! :) Da finns det mer tid!

Dagen borjade med att jag fick en liten sovmorgon. Gick upp vid halv 10. Vi gjorde oss iordning o sen korde vi bil in till tagstationen har i stan. Dar skulle vi ta tunnelbanan som vanligtvis skulle ta 20 min... Men det var kaos idag med elektriciteten o grejer sa det tog en timme!!! O vi fick ga av nagra hallplatser tidigare for att satta oss pa en buss som tog oss till en annan tagcentral dar vi tog ett annat tag.. Iallafall sa var det valdigt rorigt! O jag blev sen till aktiviten som skulle vara inne i Boston! Men val framme sa placerades jag i en grupp med 2 kineser o 3 andra tyskar. Sen borjade jakten! Vi skulle leta upp olika saker som tex ta kort tsm med en polis, skaffa fram en tom kaffekopp fran starbucks, ja listan var lang! Allt gick bra. Fick se en del av Boston, men jag kan val saga att jag var en passiv medlem i gruppen, jag visste ju inget om Boston! Men tjejerna var trevliga och det slutade med att jag antagligen ska traffa minst 2 av dom igen:)

Jag motte upp den forra au pairen igen inne i city o vi gick o kakade lite. Jag fick se annu lite mer av Boston som verkar som en mysig stad:) Och vi bestamde oss for att ga en bit istallet for att ta tunnelbanan, dar var ju kaos. Men det slutade med att det borjade sporegna o den stationen som vi kom till hade stangt sa vi fick anda det krangligt pa vagen hem!

Val tillbaka till dar vi borjade dagen tog vi bilen till affaren sa jag fick kopa lite mat. Men vi ville bada hem, trotta o blota som vi var! Sa det skulle bli en snabb visit. Men herregud!! jag langtar redan efter svensk mat! Jag fick samlat pa mej lite dyra gronsake o frukt! Som forovrigt ar svindyrt har! Ska till affaren en gang till i veckan, sjalv o titta runt o se om det finns nagot som man kan tanka sej att ata.

men nu ar jag iallfall hemma. jag ar trott, ganska frusen o har ont i benen:P Men imorrn blir det lite lugnare. kanske ska traffa en svensk tjej! Men om det inte blir av sa ska jag nog bara forsoka lara kanna familjen lite, som jag knappt faktiskt traffat idag :)

Tack till alla som vill lasa min blogg:) Det ar kul att sa manga ar intresserad av vad jag hittar pa. O snart kommer det svenska spraket tillbaka i bloggen o bilder kan laggas upp :) Men karlek till er alla :)

♦ Joey

Kommentarer
Postat av: inga o torsten

Kära Jossan

Tack för fina brev. det är jättekul.

Varje morgon läser videtta först.

Pussar o kramar. mormor o torsten

2010-05-09 @ 11:07:25
URL: http://jsword.blogg.se/
Postat av: Kristina

Hej joey!! och körven ;) gud va kul att höra att du har det bra! låter som du har hamnat precis rätt! härligt med massa nya människor också! låter som sagt toppen! stor stor kram!! kicki

2010-05-09 @ 15:30:11
Postat av: Lollo

Vart köpte du dina adapter? Så jag vet om jag behöver byta mina ;)

2010-05-09 @ 17:47:49
URL: http://sundaay.blogg.se/
Postat av: Lollo

Men åh, där köpte jag mina :O köpte du jordade eller inte jordade?

2010-05-09 @ 19:20:37
URL: http://sundaay.blogg.se/
Postat av: malin

vart köpte du dom :O ? var de jordade eller inte? :O faaan vad dåligt att ala inte funkar :S

2010-05-09 @ 19:59:14
URL: http://wakoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0