Visum

Idag sitter jag och skriver alla papper som man ska fylla i innan man kommer till ambassaden i stockholm. Klurigt är bara förnamnet! Jag har aldrig direkt haft några problem med att förstå engelska, men allt som står är kanske inte direkt den "vanliga" engelskan man har hört. Jag säger bara TACK för att google translate finns!! :P visst man kan inte lita på den till 100 % men den är absolut en stor hjälp! Ringa till CC fick jag oxå göra för att få lite klarheter i saker o ting:) Tur att man har någonstans att vända sej till säger jag bara:D

Jag är inte personen som tappar tålamodet lätt precis.. Men att fylla i sånnahär papper är inte min favorit sysselsättning.. Ansökan som man skickade in till CC innan man fick familj o hela grejen var en pina för min del.. Men samtidigt sjukt kul. Jag vill ju åka iväg! Men är verkligen glad att jag avklarat den delen o bara har kvar dom här små sakerna, som visumet:)

Det roligaste med att fylla i dom här papperna är dom lite smått korkade frågorna som ställs.. Tex är du en terrorist, eller har du någonsin deltagit i någon form av folkmord? Jag menar om man nu gjort dom sakerna, hade man då varit ärlig nog att kryssa i ja då? :P haha!

Nu ska jag fortsätta fylla i allting:P På återhörande:)

Joey


Kommentarer
Postat av: Lollo ♥

Hejsan,



Jag har en fråga. Jag och min kusin har ett projektarbete som handlar om resan till au pair livet. Eftersom det är ett projekt arbete behöver vi göra lite mer än en vanlig au pair blogg och en av sakerna vi vill lägga upp är hur det är att åka till ambassaden och fixa visumet. Jag undrar då om du skulle vilja hjälpa oss med detta då vi själva inte kommer hinna dit innan projektarbetet ska lämnas in. Allt du behöver göra är ungefär som att skriva en dagbok vad som händer och vad du känner från typ samma morgon du ska till ambassaden tills du åker därifrån?



Du kan mejla mig på: [email protected]



MVH Lollo

2010-03-10 @ 22:47:25
URL: http://theaupaircousins.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0