Köra bil


Jag har haft lite kontakt med min värdpappa nu i veckan. Har hört av andra att beroende på vilken stat man bor i så kankse man måste ta ett amerikanskt körkort, trots att man har det internationella tillståndet. Har inte vetat vad som gällt i MA angående detta. Därför frågade jag till sist min värdpappa om de. O han sa att första året behövde jag inte de. Då räckte det med det internationella körkortet. Men om jag skulle vilja förlänga mitt år sen så måste jag ta ett massachusetts license som han sa:P Man kanske kan tycka att det är lite drygt att behöva ta körkort igen, men ärligt talat hade jag velat göra de:P En kul grej:) Men för min del blir det alltså inte aktuellt förrän jag bestämmer mej för att förlänga.

På tal om körkort och grejer, leder det in mej på att jag kanske borde plugga lite amerikanska trafikregler. Undra om det är jättestor skillnad jämfört med Sverige..? Tål att ta reda på lite iallfall:)

Lite mindre än 6 veckor kvar nu tills jag åker!! Längtar sjuukt mkt! 6 veckor känns som lång tid, men med tanke på allting som jag ska hinna med så är det rätt kort tid. Har nog aldrig behövt planera alla saker jag gör så ingående som jag måste nu:P Varje liten träff el grej jag ska göra måste jag skriva ner. Allt för att inte gå miste om något ;P

♦ Joey


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0