Ambassaden

I måndags var jag på ambassaden i Stockholm. O jag vet att jag hört överallt att det är inget man ska gå o oroa sej för.. Men det var lättare sagt än gjort!

Jag hade sjukt mkt bekymmer med att hitta någon som kunde ta fotot till visumet. O eftersom jag inte riktigt hade tagit fotot på allvar började jag alldeles för sent med att fixa de.. Provade att fråga på expert i malmö. Men dom tog ju inte såna foton längre.. Ringde då i lite smått panik till CC kontoret o hörde med dom om dom visste ett ställe. Eftersom jag skulle åka upp på lördagen till Stockholm men inte vara på ambassaden förrän på måndagen tyckte dom att jag skulle fixa det i huvudstaden. Så jag väntade tills jag kom upp.. Efter mkt letande även där fick jag till slut tag på en affär som gjorde de!! VILKEN LÄTTNAD DET VAR! :P Men dom kunde inte klippa ut det helt.. Så fotot var för stort för att fästas på själva ansökan.. Vilket fick min nervösitet att komma fram.. Tänk så godkände dom inte de? Tänk så får jag inte ens komma in på ambassaden just pga av mitt foto...

Kom iallafall till Ambassaden ca fem i 9. Ställde mej i kön och mötte upp en annan blivande Au Pair:) Riktigt skönt att prata med någon som satt i samma sits som en själv:) Efter 40 min i kön blev det äntligen min tur:) Och in kom jag :D WOOHOO:P Gick igenom säkerhetskontrollerna utan problem och blev sedan visad bort till en annan byggnad. Där inne fick man först sitta och vänta på att bli insläppt. Därefter fick man gå till en dam som kollade igenom alla mina papper. Hon nämnde inget om mitt foto!! Utan häftade fast det och drog ett litet skämt om att häftapparaten gick sej varm på detta stället:)

Därefter satt jag mej ner. Ingenting såg ut som jag trott. Ganska så litet väntrum. En tv var påslagen med en amerikansk tvkanal. Hon som jag mött upp i kön joinade mej i väntrummet o vi satt o pratade om allting från Au Pair mötet man hade i början till hur man kände sej när familjen ringde. Träffade även på en till blivade Au pair! Roligt att man träffar lite nytt folk säger jag, igen:P :D

Dom ropade upp namn i högtalarna, ganska så otydligt så varje gång dom sa något fick man spättsa öronen ordentligt. Ganska så otippat så kom även själva Agnes som vann Idol för några år sen och slog sej ner på raden framför oss:P Något vi alla 3 kan skryta om i framtiden:P haha! "vi som fixade visumet samtidigt som agnes" haha!

Nervösiteten började komma igen efter en stund. Snart var det ju dax för interjuvn.. Dom andra 2 tjejerna blev uppropad. Men inte jag.. Oron kom i mej att jag hade missat mitt namn, men efter ett tag fick även jag mitt namn uppläst i hörtalarna:P Väl framme tog damen i luckan mina fingeravtryck. Sen frågade hon mej hur många barn min värdfamilj hade, hur gamla dom var o sen även hur mkt jag skulle få betalt i veckan. Sen var det klart! Smärtfritt och absolut inget man skulle ha oroat sej för egentligen!!

Eftersom man fick lämna ifrån sej sin mobil vid säkerhetskontrollerna så hade man ingen aning om vad klockan var. Men väl ute upptäckte ja att klockan var lite över halv 12. Oj vad tiden faktiskt hade gått fort men ändå så långsamt! :P Ambassadbesöket var verkligen en liten upplevelse i sej och ett wake up call på att man faktiskt ska åka till usa. :) Läskigt, kanske lite tråkigt imellan åt men samtidigt riktigt kul kan jag beskriva besöket:P Snart väntar större och mkt roligare upplevelser!! :D

♦ Joey

Kommentarer
Postat av: Lollo ♥

AHHA agnes! Ja det är ju ändå något att skryta om ;D

Inge frågor om du var terrorist? HAHA

2010-03-17 @ 13:59:03
URL: http://theaupaircousins.blogspot.com/
Postat av: Josefin

Ja visst var de;P haha nä terrorist frågorna kom inte upp mer än på pappert;P Men hade man kryssat in ja på någon av dom frågorna så antar jag att de kommit upp:P haha!! sjukt egentligen!

2010-03-17 @ 14:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0