Vilddjursliv.

Tog lillflickan till wildlife center idag! En vetrinärstation som bara har massa vilddjur. Om man hittar ett skadat djur ute i naturen ska man ta djuret till dom, så får djuret stanna där tills det är friskt, därefter släpper dom ut djuret i det fria igen:) Kommer in ganska många djurbebisar som förlorat sin mamma och behöver hjälp. Bra ide tycker jag! :)

Fick iallafall en guide, safari Steve:P haha kan inte sluta skratta åt hans namn så klockren:P En trevlig äldre man som verkade veta allt om vildmarksdjuren! Han kunde dessutom härma en uggla.. Japp. Även det höll jag på att bryta ihop av skratt av:P Men eftersom det inte verkar vara någon annan än jag som tyckte hans läten var roliga så fick jag hålla mej:P Safari Steve tog med oss runt och kollade på alla djuren dom hade där. Där fanns allting från tvättbjörnar till ödlor till lamadjur! Man kom väldigt nära alla djuren och jag fick även passa på att klappa en sköldpadda, en ödla och en orm! Det var jag och alla dom andra barnen somv ar intresserade av det:P Alla andra föräldrar stod längs väggarna och log men inte jag inte jag ville vara så nära som möjligt:P haha! Tänk om man fick gå tillbaka till att vara ett barn, bara ibland:)

I slutet så tog Safari Steve med oss ut i skogen. Där släppte han 5 st ekorrar ut i det fria igen:) Dom hade kommit som små ungar till dom men nu var dom redo för det riktiga livet:) Lite kul att se ekorrarnas förvånade miner när dom hade en hel skog dom kunde springa runt i! Lite annorluna genfört med burarna:P

Jag vet att jag på facebook idag har retat många genom att skriva att jag har underbart fint och varmt väder, när dom klagat på sveriges regniga tider. Det fick jag betala för. Innan idag kom nämnligen världens regnskur! Det åskade och blixtrade! Det "roliga" med regn här i boston, är att när det väl regnar så REGNAR det! Och dom har inte världens bästa system på att få bort vattnet med brunnar o liknade. Så det samlas snabbt stora djupa pölar överallt! men just idag var det bra att det regnade och åskade lite. För shit vad luften varit fuktig! Så det är mitt försvar:P Det behövde regna här i Boston:P

♦ Joey

Kommentarer
Postat av: Anonym

Idag är det sol i Malmö och en bra bit över 20 grader.Tack för kortet Josefin det var jättekul.Ha det bra kram Marita

2010-06-02 @ 09:44:24
Postat av: malin

blekinge och skåne bjuder på 26 grader och sol idag (; det är niccceee!

2010-06-02 @ 14:31:29
URL: http://wakoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0