Som det kan bli

Efter en liten sovmorgon, är jag inte mkt piggare:P Fortfarande trött i kroppen, känner mej nästan bakfull. Men ni kan vara lugna därhemma. Ingen alkohol för mej inte. Nä för här måste man vara 21! Och ändå skulle jag nästan kunna döda för att få en kall öl! Men nu gled jag in på ett litet annat ämne:P Dax för att berätta om min helg! Here we go!

Jag tänker väl inte säga så mkt om hur min fredag fortsatte efter jag låste ute mej från huset. Tror det räcker med att säga att jag har haft tillräckligt med otur och oflyt så det räcker för hela året! Det jag dock kan säga är att New York är otroligt fint på kvällen! Time Squere gör en mållös när det är mörkt ute och alla "lampor" lyser! Fick tyvärr inte upp min kamera så jag får helt enkelt ta en bild på det nästa gång. Istället tänker jag bara lägga ut en bild på den otroligt sköna sängen jag sova i från fredag till lördag. Och den skulle varit skön! Annars hade det varit katastrof!



Eftersom min fredag och min ankomst till New York inte blev vad vi hade tänk. Så blev inget egentligen som vi planerat. Vår tanke var väl att köpa ett New York pass som gjorde att vi kunde gå på New Yorks olika turistattraktioner och se så mkt vi bara orkade från morgon till kväll. Men det får vänta till nästa gång. Istället tog vi det lugnt och bara njöt av dagen. Mestadels av tiden spenaderade vi på vaxmuseet Madame Tussue! Ni får ursäkta att vissa bilder är lite dåliga. Men ljuset där inne var ibland lite konstigt. Iallfall för konstigt för att min kamera. :P



Jag träffad på Brad Pitt:)



Angelina Jolie blev lite avundsjuk när jag bara tog foto med hennes man så jag fick dra in henne på ett hörn oxå.



Hugh Grant stod och hängde och såg allmänt full ut!



User försökte lära mej dansa. Det gick väl sådär..



Marco fick hoppa in och ringa ett samtal till Obama:P



Sandra hängde med madonna:P



Jag snodde micken för Jessica Simpson. Det lät ju fördjävligt! Publiken gillade mej bättre. Såklart:P



Han återuppstod!



Spice up your life!



Jag hittade Britney Spears hängandes upp och ner vid en pole.. Varför blir man inte förvånad:P



På med 3D glasögonen! Och det blev "bio" i 20 min. Ganska häfftigt. Dock var ju reklamen mer underhållande än att se fyrkant bob leta reda på sin gurka. Jag insåg precis att detta låt liiite snuskigt. Men lugn bara lugn. Det var en gurka som han skulle ha på en hamburgare.



Basketboll spelaren var lååååång.



Hulken kom och skulle ta mej!!!! Jag fattar dock inte vf jag ser så glad ut..



Efter besöket på Madame Tussue så förtsatte vår vandrig. Vi gick konstigt nog in i en Toyras butik. Och den butiken i Malmö kan ju släga sej i väggen el nått! Kom tillbaka när ni har ett pariserhjul och 3 våningar med bara leksaker!



Var även tvungen att besöka mm butiken! Tyvärr orkade jag inte stå i den extremt långa kön för att köpa lite choklad, så gick tomhänt ut därifrån. :P



Denna limousinen var EXTREMT lång! Jag skrattade så jag höll på att dö när den skulle svänga. Den tog ut svängen så mkt det bara gick. Men var ändå tvungen att backa och grejer för att lyckas:P haha!



Tunnelbanan i New York var något jag fick uppleva mkt av denna helgen. Och det är läskigt där nere.. Bostons tunnelbana är inte hälften så läskig som NYs..

Efter att ha gått runder i New York. Avslutade vi våran dag med en sväng i Central Park! :)









Trötta efter en varm dag i New york så åkte vi till New Jersey och till Monte Clair där Marco bor med sin värdfamilj. Trots hans värdmammas alla förslag om saker vi kunde göra på kvällskvisten, så hade vi inte mkt ork kvar. Utan dagen slutade med att vi somnade till 2 och en halv män. Som jag förövrigt fick se lite på tyska oxå. Underhållande haha!



Sen kom söndagen och vi stod och funderade på att åka in och hitta på något i New York igen. Men tiden var knappt och jag ville absolut inte missa bussen tillbaka till boston, jag menar något kunde ju gå fel.. :P Så vi stannade i Marcos lilla stad. En mysig håla. Hunden Mango stod för underhållingen. Lika så gjorde Marcos värdbarn som fick tag på färg och målade sej själva både grön och blå över hela kroppen. Detta slutade med att vi fick spola av dom med trädgårdslangen. haha! dessa ungar alltså:P

Jag lyckades sen ta mej in till NY! Hittade bussen tillbaka till Boston i tid!! :) Hann till och med en buss som gick en halvtimme tidigare :) halleluja:D

Jag tror jag måste ursäkta mej för ett lite "konstigt" inlägg. Men med handen på hjärtat är jag trött och slö i huvudet. Orkar lixom inte tänka. Men det får funka för denna gången:P

♦ Joey

Kommentarer
Postat av: Ralf

Hej gumman! Du verkar ha haft riktigt roligt i NY. Och som vanligt är det roligt och underhållande att läsa dina kommentarer. Jag älskar dig! Pappa

2010-06-09 @ 00:07:25
Postat av: Anonym

Choklad är aldrig fel. :P

2010-06-09 @ 17:32:16
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0