Kaffeprat

Jag glömde helt bort en sak igår! Jag åt ju faktiskt en kanelbulle när jag var i kyrkan!! När jag såg dom, så tänkte jag bara på Sverige! Tyvärr så smakade dom ju döbakta till max och lite lime? ja iallafall inte i närheten av dom jag kopplar med kanelbullar. JENNYS kanelbullar, det är kanelbullar!! Den som har smakat på dom, tycker inte att någon annans bullar ens befinner sej på kartan:P Men ett bra försök Amerika:P

När jag ändå är inne på fikabröd:P Så påminner det mej om mina tappra försök att göra kaffe. Har väl gick sådär..
Försök nr 1: Smakade mest vatten blandat med lite kaffe.. Ja som ni kanske förstår så var det inte drickbart!
Försök nr 2: Jag hällde i lite mer kaffe vilket fick ett resultat med SUPER starkt kaffe! Min tanke där var väl mest att det är ju bättre än första gången. Så jag drack väl några klunkar, men jag gav upp ganska snabbt.
Försök nr 3 : Nu behövde jag mala kaffe innan jag kunde koka något. Jag hade ju använt upp allt det andra som redan var malet. Josefin trodde hon var smart nog att ta av locket på "burken" som skulle sitta under malen.. Och det tog ett tag innan jag fattade vart allt kaffe kom ifrån. Jag hade väl mer eller mindre kaffe i hela köket.. MEN jag lyckades få till ett kaffe som smakade hyffsat. Dock inte som hemma.. Så jag fortsätter att prova imorrn igen.
Ja som ni fattar på mitt inlägg har det inte hänt så mkt idag. Jag menar jag babblar på om kaffe och kanelbullar:P

Att titta igenom gamla bilder är roligt:) SÅ bli inte förvånade om det kommer upp lite gamla bilder då och då. Det är när jag har brist på nya bilder. För visst ser det lite roligare ut när mina inlägg har bilder:) Detta fotot nedanför är från Cowboyfesten hemma hos Amanda. En herrans massa år sen. Eller typ 3. What ever. I like it:) Där fick jag in min engelska också:)




♦ Joey

Kommentarer
Postat av: fian

sv : Hej :) Ja jag har vart i USA 2 veckor och hos familjen 1 vecka, trivs som fisken i vattnet verkligen. Familjen är underbar!

vart i boston bor du?

2010-06-16 @ 02:43:53
URL: http://oneyearinboston.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0