Det trodde ni aldrig!

Nä det hade ni nog inte trott om mej. Men jag blrjade min dag med att gå upp tidigt och åka iväg till kyrkan:P Men min värdmammas syster och hennes familj. Jag trodde själv alrig jag skulle gå, men vill ju se kulturen här i usa och ja det tillhör ju. Utan att säga något dumt om svenska kyrkan.. Så är det INGET jämför med här! Åtmindtonde inte där jag var! Har alltid sett kyrkan som ett sorgligt, lite dystert ställe att gå på.. Men nu fick jag uppleva en helt annan sida!

Det var ljust överallt! Prästen hade inte en sån "dräkt" på sej utan en helt vanlig kostym. Dom hade inte bara en orgel utan öven trumpeter, piano o ja till o med trummor! Det var inte heller jättemkt prat om gud, utan var mkt annat som togs upp. Typ problem i vardagen. Ja jag måste erkänna att jag gillade det lite.. Inte för att jag någonsin, inte vad jag tror, kommer bli så värst religös. Jag menar jag är lixom inte intresserad och ser inte det som så många ser. Men jag tror att det är bra för mej att någon gång gå dit och se att det faktiskt inte behöver vara tråkigt, stelt eller sorligt att gå till kyrkan. Jag behöver se saker ur ett annat perspektiv:)

Efter cermonin gick barnen in till söndagsskola och dom vuxna samlades för att ha brunch. Alla hade tagit med sej något och det var typ av ett knytkalas:P Min värdmammas syster var väl inte heller sen med att stolt presentera den svenska tjejen som kommit och hälsa på i kyrkan:P haha! ja jag var lite av en favorit, alla ville höra vad jag gjorde i usa osv:)

Efter kyrkan blev det hem och slappa lite. Sen satt jag mej i bilen och körde ca 40 min till Wessely. Där jag träffade Julie:) Jag måste ändå nämna att jag inte körde fel en ända gång!!! Och att jag börjar vänja mej att ibland köra där det är fyra filer och massa med bilar, utan att nästan få ett nervöst sammabrott:) Stolt över mej själv:) haha!

Julie visade mej den mysiga staden wessley i stora drag. Gick runt på det stora området där Wessley Collage låg! En otrolig syn! På området hade dom allt!! Biblotek, 2 kyrkor, cafeterior, en sjö, motsionsspår, you name it! Ja dom kanske inte hade affärer o sånt. Men ni fattar:P Själva Hilary Clinton hade gått där. För den som ville veta:P

Mitt värdbarn fyller 4 år på torsdag och jag tänkte köpa en present till henne. Men vad köper man till en unge som har allting...?! Förslag, NÅGON?? :P

♦ Joey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0