Magiskt!

Ar nu hemma igen efter underbara Martha's Vinyard! Jag ar verkligen sa GLAD over att jag verkligen kunde komma ivag efter alla "omstandigheter"!! Det finns egentligen massor att beratta och visa!!! Jag vet inte vart jag ska borja! Men om jag skulle beratta allting som vi hunnit med blir det bli ett gigantiskt inlagg. Men jag ska forsoka halla mej kort.. Tror inte jag lyckas jattebra, men ska gora ett litet forsok!

I lordags hamtade linda upp mej i Vinyard Haven och sen akte vi till dar hon bodde. Fixade till oss lite o chillade innan vi drog mot Oak Bluffs! Underbar liten stad som trotts sin storlek, hade kunnat gatt omkring i forever! SA mysigt!! Husen liknade dockhus och var sa underbart sota! O ja utsikten till havet gjorde en mallos! Tog en massa bilder och sen drog vi oss mot bion dar vi skulle se Eclipse! Linda ar ett riktigt Twilight-fan sa hon fick informera mej om allting for att jag skulle hanga med:P Men filmen var faktiskt forvanansvart bra! Mkt battre an jag forvantat mej! Sen ar det ju sa typiskt amerikanskt nar alla i biosalongen kommenterade det mesta under filmen och fnittrade omvartannat. Bara skriket nar alla fick se Jacob lixom. HAHA!

I gar var det ju sjalvaste nationaldagen har i USA! och den borjade som sagt med stekning pa stranden innan vi drog oss in till Edgartown. Dar fick vi se den otroliga paraden som var sa mkt battre an jag nagonsin sett! Med hur mkt folk som helst, bade som tittade och deltog i paraden :) Man bara drogs med av den glada stamningen!

Efter paraden akte vi in till mysiga Oak Bluffs for en mysig middag och da hade vi aven lyckats traffa Lindas trevliga kompis Conny:) Manga fler bilder blev tagna av den helt otroliga utsikten. Himlen, ja allt! och nar morkret kom skulle vi bege oss in till Edgartown igen for fyrvererier. Men stannade vid stranden som hade ater igen en fantasktisk utsikt och kunde se dom mest spektaulara raketerna jag nagonsin oskadat!! Som holl pa i en evighet! Nar man stod dar och himlen kandes sa nara att man nastan kunde stracka upp handen o ta pa den. Och raketerna var i full gang. O ett gang amerikanare satt igang o sjong deras nationalsang kunde man inte mer an fa gashud! Det var sa sjukt magisk kansla!! Amerikanarna har en san stor karlek till sitt land och det smittar av sej!

Nar alla raketer var smallda stannade vi tre kvar dar pa stranden i morkret. Pratade om hur mkt vi far vara med om under varat ar har i USA. Hur mkt vi far se och hur mkt vi vaxer som manniskor. Och ja allting runtomkring. Vi kunde aven alla tre satta denna upplevelsen som nagot man alltid kommer titta tillbaka till och minnas. Det var da vi firade USAs nationaldag. Jag firade 2 mander i USA. Conny 11 manader O Linda 6 mander. 

Val tillbaka i Lindas hus var val bade jag o linda sa uppspelta att vi inte kunde sova. Istallet overgick allting till ett skadespeleri. For er som vagar o vill sa kan ni soka pa youtube pa liindson she is just freaking out och liindson omg... where is she? . Dar kan ni se vara resultat... Jag vet inte an hur man lagger upp video har men sa fort jag vet det kommer dom aven komma upp har:)



Tack Linda for allt vi lyckades gora! :) Haft sa roligt! :D

♦ Joey



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0