Vermont!

I fredags kom Mike och hämtade upp mig och efter ett snabbt stopp i Braintree för att hämta upp Alé bar det sedan iväg mot Stowe som ligger i Vermont! Efter ca 4 timmar i bilen var vi framme och kunde lasta in sakerna i vår lilla stuga! :) Alla var rätt trötta men vi hann med att umgås lite. Innan vi gick och la oss. Redo för en dag i backarna dagen efter.

Halv 7 ringde klockan och strax efter det kom Mike gapandes om att det var dax att gå upp. Sagt och gjort. Kanske tur ändå att vi började så tidigt. För efter att alla fått på sej alla kläder, lastas in i bilen, stannat för att hyra skidor och sedan en snabb frukost var klockan runt 10 innan vi kunde ta oss ann backarna. Mike och Anna hade sagt till oss oerfarna att det bästa sättet att lära sej åka skidor var helt enkelt att bege sej upp till den högsta backen och sen lära sej hur man kommer ner. Låter ju logiskt... Men jag hade hört många historier om folk som blev upplurade på samma sett och det har ju gott som det gjort för dom.. Så jag sa blankt nej. Men efter mkt övertalning bestämde vi oss för att åka lift upp i den svåraste backen ändå. Hur svårt kunde det vara lixom.. Så jag, Leyro och Alé ställer oss på tur för att åka upp i liften. 

Pinsam händelse nr 1: Liften vi skulle hoppa på var hela tiden i rullning. Vilket betydde att man skulle hoppa på i farten.. Detta slutade efter en liknade domino effekt av oss 3 att dom fick nödbromsa hela liften.. Varav ca 30 pers ser hela denna händelsen eftersom dom står i kö..
Pinsam händelse nr 2: Efter att Alé berättat 500 ggr för oss att detta var det värsta vi kunde göra och jag samtidigt försökte inbilla mej själv om att vi kunde gå ner för backen i värsta fall åker vi högre och högre upp.. När det sedan är dax för att hoppa av liften ska vi även detta göra i farten.. Jag lyckades stå på mina ben men av ren reaktion skriker jag typ "I MADE IT" och x antal personer bryter ut i skratt och virar på huvudet. Samtidigt som jag gör detta lyckas Leyro och Alé ramla dirkekt när dom kommit av liften.. Opsi!

Det är nu en snäll och trevlig man dyker upp och frågar om vi kanske var nybörjare. När vi berättade hela situationen om att detta är det bästa sättet att lära sej på råder han oss att inte göra det. Jag själv inser att det är idiotiskt då jag knappt kommer varken fram eller tillbaka med mina skidor.

Pinsam händelse nr 3: Mannen fixar så att vi får ta liften ner. Även fast detta är en lättnad så innebar det att vi mötte alla som skulle åka upp i liften och fick mer än 10 personer att brista ut i skratt när dom passerade. Som om detta inte var nog så när vi väl kom ner så fick dom nödbromsa liften IGEN för tredje gången för att vi skulle hoppa av. Och då hade dessutom kön till liften blivit större. Men vi hoppade så snällt av och tackade mannen 5 miljoner gånger för att  han fixade ner oss :P

Vi begav oss istället till nybörjar backarna. Och vi var gaaaanska nöjda över att vi faktiskt var på lägre höjder :) Vi stannade sedan i den minsta backen hela dagen men det gjorde så att vi fick det roligt iallafall :) Mike, Anna och Viktor kom efter ett tag och gjorde oss sällskap. För dom 3 tog det ca 1 och en halv timme för att komma ner från berget som för övrigt var Vermonts högsta berg:) jag kan bara tänka mej hur lång tid det tagit för mej själv om jag börjat färden ner därifrån :P MEN det var ju i den minsta backen som nästa händelse dök upp.

Pinsam händelse nr 4: Viktor, Leyro och jag är på väg upp i backen med liften. Viktor åker snowboard så vi visste att han behövde ganska mkt plats för att hoppa av liften. Så när vi väl kom till avhoppningspunkten avvaktade jag tills jag såg att Viktor var påväg av, men lika så gjorde Leyro. Och eftersom jag satt brevid Leyro fick jag vänta lite till eftersom jag inte ville krocka med henne. Resultatet blev att när det var dax för min tur så hade det blivit för högt för att hoppa av och jag fortsatte åka med liften.. hihi. Nödbroms igen.. :P haha

Efter en dag i backarna var alla möra i kroppen och väl hemma i stugan blev det dax för dusch för alla. Och efter alla blivit rena och fina åkte vi ut på restaurang och käkade en mysig middag :) Skulle sedan bli fest på kvällen med det slutade med att alla var för trötta så det blev kortspel och lite annat kul innan vi somnade gott för natten :)

På söndagsmorgonen checkade vi ut från hotellet, käkade brunch och begav oss sedan för att besöka en Ben and Jerry fabrik! Världens godaste glass! :D Fick en rundtur i fabriken som avslutades med smakprov av en ny smak :) Och sen ytterliggare lite mer glass ätande i glasskiosken :) vermont är ju Ben and Jerry's rötter så det är ju allrid en merit att varit där :P Därefter styrde bilen hem till Boston igen :)


Alé, jag och Leyro är redo för att åka lite skidor :)


Going up!


Jippy! :) I'm exited! :P


Going down.. haha!


Häääär kommer jag åkandes! Visst ser det elegant ut?! haha!


:P


Frusna Grapes :)


Vermonts högsta berg!


Anna och Mike, dessutom ser man Leyro kämpar på med snowboarden i bakrunden:P


Vår lilla stuga!


Jag och Viktor!


Min söta BFF :)


Riktigt bra gäng :)


Peace, love and ice cream - Det mottot möttes vi av när vi kom till Ben and Jerry's




Fick provsmaka en ny sort av Ben and Jerry! Mums :)


På vägen hem var alla rätt trötta! :)

Jag avslutar med ett filmklipp där Viktor ska väcka upp Anna. Tror alla fick varsin sånthär uppvaknade under helgen. :P


♦ Joey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0